سلامت نیوز :  به گفته مدیرگروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی فسا، افزایش قابل ملاحظه فشار خون، ورم ناگهانی دست ها و پاها، افزایش وزن ناگهانی، وجود آلبومین در ادرار و دفع پروتئین در ادرار و تاری دید از علایم مسمومیت بارداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهربانو رهبری در ادامه گفت: مسمومیت حاملگی یا پره اکلامپسی در واقع نوعی اختلال در فشار خون است که موجب می شود کارکرد کلیه دستگاه‌های عصبی مختل شود.

وی افزود: پره اکلامپسی باعث انقباض عروق و درنتیجه افزایش فشارخون و کاهش جریان خون می شود. کاهش جریان خون، بسیاری از اندام‌ها نظیر کبد، کلیه ها و مغز را تحت تأثیر قرار می دهد.

رهبری اظهار داشت: کاهش جریان خون رحم می تواند سبب مشکلاتی نظیر کاهش رشد جنین، کاهش مایع آمینوتیک و پارگی جفت شود.

وی با بیان اینکه مسمومیت حاملگی در سه ماهه آخر بارداری شایع تر است، تصریح کرد: به همین دلیل خانم های باردار باید آن را به خوبی بشناسند و در صورت داشتن هر گونه علائم حتماً به پزشک مراجعه کنند.

مدیرگروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی فسا افزایش قابل ملاحظه فشار خون (هر چند در محدوده طبیعی قرار داشته باشد)، ورم ناگهانی به خصوص دست ها و پاها که به هنگام صبح شدیدتر است، افزایش وزن ناگهانی، وجود آلبومین در ادرار و دفع پروتئین در ادرار و تاری دید را مجموعه علائمی برشمرد که مشخص می کنند مسمومیت بارداری رخ داده و کلیه ها دچار علائم نارسایی می شوند.

وی افزود: مسمومیت حاملگی حاملگی ممکن است از هفته 20 بارداری تا هفت روز پس از زایمان رخ دهد که باید به آن توجه داشت.

رهبری بیان کرد: مسمومیت در صورت تشخیص و درمان در طول بارداری، اغلب بدون هیچ عارضه ای از بین می رود اما اگر به موقع درمان نشود احتمال سکته مغزی، تشنج و ادم ریه وجود دارد.

به گفته وی آزمایش های تشخیصی شامل: آزمایش خون، بررسی ادرار 24 ساعته و سایر موارد برای رد کردن عوارض است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha