سلامت نیوز :  مدیر کل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر دچار کمبود خون و فرآورده‌های آن در تهران نیستیم، عنوان کرد: با این حال نیاز به تمام گروه‌های خونی در فصول سرد سال وجود دارد و از مردم درخواست می‌کنیم برای اهدای خون به پایگاههای ما مراجعه و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

دکتر محمدقاسم اسلامی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه 25 درصد خون‌های اخذ شده در کشور در استان تهران به مصرف می‌رسد، عنوان کرد: انتقال خون استان تهران از موقعیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برای مسئولان استانی نیز حائز اهمیت است.

اسلامی درباره میزان ذخایر خونی استان گفت: ذخایر خونی ما درحد مناسبی قرار دارد، اما هنوز هم به همه گروه‌های خونی نیازمند هستیم و از مردم درخواست می‌کنیم برای اهدای خون به پایگاه‌های ما مراجعه کنند.

وی افزود: نیازمند اهدای خون بویژه در سه ماهه انتهایی سال هستیم، زیرا معمولا به علت کوتاه شدن روز، سرمای هوا و افزایش ابتلای مردم به سرماخوردگی میزان ذخایر خونی کاهش می‌یابد. شخصی که دچار سرماخوردگی شده باشد به علت بروز عفونت‌های ویروسی نمی‌تواند خون بدهد.

توزیع 183 هزار واحد پلاکت در مراکز درمانی از ابتدای سال

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و پانصد هزار درخواست تهیه خون و فرآورده‌های خونی از سوی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به انتقال خون استان تهران رسیده است، اظهار کرد:‌ همچنین در این مدت 183 هزار واحد پلاکت در مراکز درمانی توزیع شد.

وی درباره میزان پلاسمای اخذ شده از اهداکنندگان نیز گفت:‌ طی 9 ماهه گذشته بیش از 143 هزار واحد پلاسما تهیه و به منظور استحصال دارو و تولید فاکتورهای انعقادی به پالایشگاه پلاسما ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha