سلامت نیوز : عباس متولی کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی با بیان اینکه لجبازی بیشتر در فرزندان اول شایع تر است، خاطرنشان کرد: این مهم به این دلیل است که مادر می‌خواهد فرزندش را در بهترین شرایط ممکن تربیت کند و کنترل بیشتری بر رفتارهای وی داشته باشد که در نتیجه موجب بروز لجبازی در کودک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عباس متولی توصیه کرد: به منظور کاهش لجبازی فرزندان، والدین از بکن و نکن های بی مورد در حضور فرزندان بپرهیزند چرا که وسواس مادر و بکن نکن های شدید به بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری کودک می‌شود.

این کارشناس به هماهنگ بودن والدین هنگام بروز رفتار با فرزندان تأکید کرد و گفت: والدین همچنین سعی کنند نظارت ها را در محیط داخل منزل بر روی کودک کاهش دهند و به کودک خود آزادی عمل بیشتری بدهند.

این روانشناس توصیه کرد: والدین هنگام دعوای بین فرزندان اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان وارد درگیری بین کودکان نشوند و حتی از فرزندان طرفداری نکنند چرا که این مهم موجب احساس برتری طلبی والدین بین فرزندان خواهدشد.

وی همچنین به والدین توصیه کرد: والدین هنگام انجام رفتار سازنده و خوب فرزندان نیز فرزند را تشویق کنند و با آموزش رفتار سازنده و منطقی سعی کنند جهت کاهش رفتارهای بد از سوی فرزندان برآیند.

متولی پور بر آموزش مهارت زندگی در فرزندان در دوران ابتدایی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha