شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 65374

مهم‌ترین عاملی که سلامت شما را تضمین می‌کند و طول عمرتان را افزایش می‌دهد «سبک زندگی» سالم است. همه ما همیشه به دنبال اصلاح عادت‌های سبک زندگی مان هستیم. در دو هفتــه آینده این تغییرات كوچك را در زندگی خود ایجـاد كرده و تاثیرش را در خودتان احساس کنید!

زندگی به سبک آدم های سالم!
سلامت نیوز :   مهم‌ترین عاملی که سلامت شما را تضمین می‌کند و طول عمرتان را  افزایش می‌دهد  «سبک زندگی»  سالم است.  همه ما همیشه به دنبال اصلاح عادت‌های سبک زندگی مان هستیم.  در دو هفتــه آینده این تغییرات كوچك  را در زندگی خود ایجـاد كرده و تاثیرش را در خودتان احساس کنید!

پیشنهاد اول: عرقیات به جای شربت های مصنوعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ درست است كه یك لیوان آب خنك، می‌تواند عطش شما را در این روزهای گرم كمتر كند اما برخی نوشیدنی‌های سنتی، نه‌تنها تشنگی شما را برطرف می‌كند بلكه شما را از گرمازدگی هم نجات می‌دهد. متخصصان طب سنتی معتقدند، عرق‌هایی كه طبع سرد دارند، بهترین درمان برای گرمازدگی هستند. از نظر آنها اگر عرق‌های كاسنی، بهار نارنج یا بید‌مشك را با آب چند قطعه یخ مخلوط كنید و كمی شیرینش كنید، نه‌تنها یك شربت خوش‌عطر و بو درست كرده‌اید بلكه معجونی برای نجات از گرمازدگی را هم فراهم آورده اید، پس در این روزهای گرم، یخچال‌تان را از عرقیات طبع سرد خالی نكنید تا كمتر به سردرد و بی‌حوصلگی ناشی از گرما دچار شوید.

پیشنهاددوم: 30 دقیقه متعلق به خودتان باشید

تكالیف بچه‌ها، خورد و خوراك‌شان، خستگی بعد از كار همسرتان و هزار و یك مشغله دیگر نمی‌گذارد حتی یك لحظه از روز شما، فقط و فقط متعلق به خودتان باشد. اما برای اینكه آرامش بیشتری داشته باشید، باید همین حالا این شیوه را عوض كنید و تنها چند دقیقه از روز هم كه شده، برای خودتان زندگی كنید. شاید این زمان زیاد نباشد اما باور كنید حال و هوای‌تان با این تصمیم زیر و رو می‌شود. با همسرتان در این مورد صحبت كنید و از او بخواهید تنها در همین 30 دقیقه، مسئولیت‌های شما را به عهده بگیرد و حمایت‌تان كند.

 حالا وقت آن است كه به یك فعالیت لذت بخش فكر كنید. مهم نیست در این زمان قرار است چه كاری انجام دهید، بلكه مهم این است كه با این تصمیم از چنین زمانی بیشترین لذت را ببرید. ورزش، هنر، بودن با دوستان یا هر چیز دیگری كه می‌تواند به شما لذت بدهد را انتخاب كنید و سعی كنید این زمان را به نفع خودتان خرج كنید.

پیشنهادسوم: سری به روستاهای فیروز کوه بزنید

روستاگردی ایده تازه‌ای نیست اما حتی اگر یك پیك‌نیك بروی حرفه‌ای باشید، قطعا همه روستا‌های اطراف شهر‌تان را نمی‌شناسید. اگر در تهران زندگی می‌كنید، بهتر است همین آخر هفته ماشین‌تان را بردارید و حدود 2 ساعت از شهر دور شوید. حدود 25 كیلومتر قبل از فیروز‌كوه، بیشتر از 10 روستای توریستی با طبیعتی زیبا و هوایی معتدل منتظر ورود شماست . اگر می‌خواهید پیشنهاد ما را عملی كنید، قبل از رسیدن به شهر فیروزكوه، وارد جاده فرعی زرین دشت شوید و با كمی جلو رفتن در جاده باریك و پر‌پیچ و خم آن، وارد روستاهای توریستی آن منطقه شوید. روستای خمده، یكی از آنهاست كه با چشمه آب گرم، آبگیر‌ها و درختان سبز پذیرای شماست. اگر هم نمی‌خواهید بار سنگین با خود ببرید، می‌توانید در این روستا و دهكده‌های توریستی مجاورش، یك خانه روستایی اجاره كنید و از ‌رستوران‌های محلی، غذا بخرید.

پیشنهاد چهارم: بازوهایتان را لاغر كنید

بعضی‌ها فكر می‌كنند چاقی بازو هیچ درمانی ندارد و می‌گویند هرچه رژیم می‌گیریم، به نتیجه نمی‌رسیم. آنها راست می‌گویند، زیرا رژیم فایده‌ای برای  چاقی‌های موضعی ندارد. اما یك ورزش ساده خانگی، می‌تواند بازوهای چاق شما را طبیعی و خوش‌فرم كند. نیازی به خریدن وسایل گران‌قیمت بدنسازی نیست،  بلكه می‌توانید از یك كش معمولی كمك بگیرد. یك سر كش را در یك دست خود و سر دیگر را در دست دیگر خود بگیرید و آنها را به هم دور یا نزدیك كنید با كمك این حركت روی عضله‌های پشت بازوی خود كار می‌كنید و می‌توانید ظرف چند ماه، از شر بازوهای چاق و شل خود راحت شوید.

پیشنهاد پنجم: سالاد گوجه و خیار و كاهو

روزه گرفتن در روزهای بلند و گرم مردادماه، كار ساده‌ای نیست. بیشتر روزه‌داران در این ماه، بیشتر از آنكه به گرسنگی فكر كنند، از تشنگی و كم‌آب شدن بدن عاصی می‌شوند. اما این اتفاق هم مثل هر مشكل تغذیه‌ای دیگر، راه‌حلی دارد. متخصصان می‌گویند، اگر نمی‌خواهید در این روزها بدنی كم‌آب و كم‌جان داشته باشید، بهتر است سالاد‌های حاوی كاهو، خیار و گوجه را در وعده سحری‌تان بگنجانید.  آنها توصیه می‌كنند به‌جای خوردن ماكارونی یا ته‌دیگ كه آب بدنتان را به‌خود جذب می‌كند، از نان‌های سبوس‌دار تغذیه كنید تا كمتر به‌خاطر كم‌آب شدن بدن، احساس خستگی و كسالت كنید.

پیشنهاد ششم: با عكس معجزه كنید

آنقدر ساده از كنار خاطرات خوب می‌گذریم كه انگار اصلا وجود نداشته‌اند اما هر روز و به هر بهانه‌ای، سختی‌هایی كه در این زندگی مشترك دامان‌مان را گرفته‌اند را مرور می‌كنیم و افسوس می‌خوریم. اگر می‌خواهید سر و سامانی به سبك زندگی‌تان بدهید، باید جای خاطراتی كه هر روز یادآوری می‌كنید را هم عوض كنید. عكس‌ها بهترین راه برای یادآوری خاطرات هستند. پس هر چند روز یك‌بار، عكسی كه از بهترین لحظات زندگی‌تان ثبت كرده‌اید را بیرون بیاورید و جایی كه در همسرتان در اولین ساعات روزش می‌تواند آن را ببیند قرار دهید. آینه دستشویی، در یخچال و حتی دری كه هنگام خروج از خانه باز می‌كند، می‌تواند جایی مناسب برای این مكان خاطره باشد. اگر هم بخواهید ماجرا را كمی لذت‌بخش‌تر كنید، می‌توانید یك یادداشت عاشقانه كه یادآور آن روز باشد را هم زیر عكس بچسبانید و حتی در سخت‌ترین روزها هم به او یادآوری كنید كه یك زوج خوشبختید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha