سلامت نیوز : این فصل ،فصل سرماخوردگی و استفاده ازداروهای رنگارنگ برای بهبود آن است.اماآنچه همیشه موجب نارضایتی از طرف مصرف کنندگان فرآورده های درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا می شود، ایجاد رخوت وخواب آلودگی در ساعات فعالیت و همچنین کاهش هشیاری، به دلیل مصرف آنها است.

به همین دلیل خیلی ها تشویق به مصرف قرص های خارجی که قرص های روز و شب آن متفاوت بودمی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین ؛این امر، محققان شرکت داروسازی دکتر عبیدی را بر این داشت تا در صدد رفع این معضل برآیند و بمنظور کنترل کامل علائم ناشی از ابتلا به سرماخوردگی، در تمامی ساعات شبانه روز، ضمن حفظ تمرکز و هشیاری و عدم بروز رخوت وخواب آلودگی در ساعات بیداری، اقدام به تولید کوریزان® روز و شب کنند

ایجاد خواب آلودگی از خصایص بارز آنتی هیستامین های مورد مصرف در داروهای سرماخوردگی است، لذا در فرمولاسیون کوریزان® روز و شب، با اختصاص اجزای آنتی هیستامینیک به فرآورده های خاص مصرف شبانه و حذف آنها از فرآورده های توصیه شده برای مصرف در طی روز، از بروز خواب آلودگی و ایجاد اختلال در انجام فعالیت های روزانه جلوگیری خواهد شد.

حال اینکه حضور آنتی هیستامین ها در فرآورده های توصیه شده برای مصرف شبانه، علاوه بر ایجاد خوابی مطلوب در طی شب و تامین آرامش بیمار، با تسکین سرفه و کاهش ترشحات بینی وبخش خلفی حلق، موجب بهبود وضعیت تنفسی می گردد.

عدم وجود ترکیبات آنتی هیستامینی در دوز روزانه، مانع از ایجاد خواب آلودگی و در نتیجه اختلالات ناشی از آن در انجام فعالیت های روزانه می شود. این در حالی است که وجود این ترکیبات در دوزشبانه، موجب بروز آرامش و خوابی مطلوب در کنار بهبود علائم سرماخوردگی خواهد شد.

اما جالب اینحاست که بدانیدشرکت داروسازی دکتر عبیدی در سال 1341 اقدام به تولید محصولی به نام کوریزان کرد. این محصول درزمان خودش جزء پرمصرف ترین وپرفروش ترین داروها در درمان سرماخوردگی بوده است اما به دلایلی تولید این دارو متوقف شد. و حالا این شرکت می خواهد تا نام کوریزان را مجددا" احیا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha