شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 65397
سلامت نیوز : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مهم ترین عامل آلودگی هوای تهران را تردد بالای خودروها دانست و گفت: متاسفانه آلودگی هوا در تهران به یک امر طبیعی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حسین گروسی افزود: بیشتر خودروهای شخصی که در تهران تردد می­کنند از شهرهای اطراف وارد این شهر می­شوند، چرا که بسیاری از مردم تهران از مترو استفاده می­کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده متروی تهران به شهرهای اطراف از جمله شهریار ، اسلام شهر و ملارد، اظهار کرد: مشکل آلودگی هوای تهران با بسته­های مدیریتی در دو بخش مدیریت ترافیک و نیروی انسانی بر طرف خواهد شد.

گروسی با تاکید بر گسترش دولت الکترونیک به منظور کاهش ترددهای درون شهری و برون شهری به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: تحقق دولت الکترونیک، موضوع مهمی است که از سوی دولت باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با طرح این سوال از دولت که چرا اعتبارات مصوب مجلس و بودجه قانونی حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری پرداخت نمی­شود؟ گفت: 20 الی 30 درصد مشکلات کشور به دلیل تحریم­هاست ولی بقیه موارد به دلیل مشکلات مدیریتی است.

گروسی با بیان این که اعتبارات مصوب مجلس از محل بودجه تامین نمی­شود بلکه باید از محل بودجه در کشور پرداخت شود، افزود: باید از دولت سوال شود چرا این اعتبارات در قالب بودجه داخلی کشور قابل پرداخت است را نمی­پردازد؟

وی با اعلام این که تاکنون سه مصوبه به منظور اتصال متروی تهران به شهریار، قدس و ملارد ارائه شده که توجهی به آن­ها نشده، اضافه کرد: در صورت اجرای این مصوبات از میزان سفر به تهران با خودروی شخصی به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گسترش امکانات حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای تمامی مردم، در کاهش بار ترافیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوای تهران موثر است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha