سلامت نیوز:در حاشیه برگزاری دومین کنگره کشوری اندومتریوز، کارگاه جراحی زنده موارد اندومتریوز پیشرفته با حضور جراحان و متخصصان زنان و زایمان و با هدف ارائه جدیدترین تکنیک های جراحی اندومتریوز برگزار خواهد شد.
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا، در حاشیه برگزاری دومین کنگره کشوری اندومتریوز، کارگاه جراحی زنده موارد اندومتریوز پیشرفته در مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار می شود.
بر اساس این گزارش در این کارگاه که با حضور جراحان و متخصصان زنان و زایمان و با هدف ارائه جدیدترین تکنیک های جراحی اندومتریوز برگزار خواهد شد، پرفسور ماریو مالزونی و دکتر موریزیو رُساتی (Rosatti) از ایتالیا به همراه دکتر عادل شروین از متخصصان زنان به جراحی چهارنفر از بیماران مبتلا به اندومتریوز می پردازند.

دکتر عادل شروین، متخصص زنان و فوق تخصص لاپاراسکوپی در این باره گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر جراحی لاپاراسکوپی تنها روش استاندارد برای تشخیص و درمان ضایعه¬های اندومتریوز است، نبود مراکز علمی جهت آموزش جراحان و متخصصان از مشکلاتی است که در درمان این بیماری وجود دارد.
وی مهارت جراح را در پیش آگهی و درمان بیماری اندومتریوز بسیار مهم خواند و افزود:
در حال حاضر متأسفانه بیماران با مراجعه به افراد غیر متخصص تشخیص بیماری را دچار مشکل می کنند و این موضوع باعث تأخیر در تشخیص 8 تا10 سال پیش از آغاز بیماری می شود.
لازم به ذکر است به لایه پوشاننده داخل رحم، اندومتر می گویند. هر گاه این بافت در هر جایی غیر از این عضو دیده شود به آن بیماری اندومتریوز گفته می شود. درد و خونریزی زیاد هنگام قاعدگی، درد هنگام نزدیکی، درد حین دفع ادرار و مدفوع، کیست های ناحیه لگنی مقاوم به درمان های طبی، سقط جنین و ناباروری از علائم و عوارض بیماری اندومتریوز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha