سلامت نیوز : عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر روی اختلالات ژنتیکی بیان کرد: این مسئله این قدر پیچیده و پر اهمیت است که باید از هرگونه اظهار نظر شخصی پرهیز کرد و هرگونه نظرات بدون مطالعه و کارشناسی پیامدهای گسترده ای به همراه دارد.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد:از آغاز افزایش آلودگی های هوا مطالعات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است. برخی از این مطالعات بیانگر این مطلب است که آلودگی  هوا تاثیر چندان چشمگیری بر ناباروری، اختلالات ژنتیکی و سقط های مکرر ندارد. از سوی دیگر برخی گروه های مطالعاتی دیگر، بر پژوهش های خود استناد کرده وتاثیرات آلودگی هوا را بسیار مخرب بر سلامتی افراد جامعه و دارای اثر منفی برجنین و نوزادان و باروری ها می دانند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خارنشان کرد: من نمی توانم درخصوص تاثیرات منفی آلودگی هوا بر اختلالات ژنتیکی اظهار نظری کنم و هیچ کسی هم نباید بدون مطالعه و پژوهش در این زمینه صحبت کند و آرامش جامعه را بر هم زند.

وی با اشاره به حرف و حدیث هایی در خصوص مشاوره اجباری ژنتیک افزود: این طرح هنوز به کمیسیون بهداشت ارسال نشده است و  پس از ورود به کمیسیون مورد بررسی کارشناسانه قرار می گیرد.

آمارها نشانگر این مسئله هستند که مواجه با آلاینده هایی موجود در هوا همچون سرب و آرسنیک و دیگر فلزات سنگین و نیز در معرض اشعه و پارازیت قرار گرفتن تا 30 برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می دهد و این زنگ خطری است برای شهروندان پایتخت که هر روزه در معرض این آلودگی های محیطی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha