شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 65417
سلامت نیوز : درد دنبالچه یا کوکسی داینیا از دردهای نسبتا ً شایع  ستون فقرات به شمار می آید . دنبالچه یا Coccyx در انتهای پایینی ستون مهره قرار دارد
در کسانی که دنبالچه بزرگتری دارند احتمال دردناک شدن آن بیشتر است. امتداد طولی دنبالچه دقیقا در امتداد ستون مهره نیست و معمولا به سمت جلو متمایل است. در موقع راه رفتن و خم شدن به جلو دنبالچه نسبت به بقیه ستون مهره حرکت نمیکند ولی در موقع نشستن بر اثر فشار محل نشستن، دنبالچه حدود 20 درجه به جلو خم میشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشک آنلاین ؛ شیوع آن در زنان بیش از مردان  می  باشد.  معمولا  زمین خوردن با نشیمن گاه ویا فعالیت هایی که لازمه آن نشستن طولانی مدت است مثل قالیبافی در شرح حال بیماران دیده می شود.

علائم درد دنبالچه:
1. درد دنبالچه موقع فشار مستقیم روی آن  مثلا موقعی که بیمار روی محل سفتی مینشیند(طوریکه فرد مجبور است با یک سمت باسن بنشیند)
2. درد شدید و ناگهانی وقتی بیمار از حالت نشسته بلند میشود
3. درد در موقع اجابت مزاج ( یبوست می تواند درد آنرا تشدید نماید )

4. فشار با انگشت به ناحیه دنبالچه دردناک است (درد این ناحیه می تواند به علت بیماری های مقعدی, آبسه ها ویا کیست پیلونیدال باشد  که بیمار جهت بررسی و تشخیص باید به پزشک مراجعه نماید)
5. درد ممکن است در حین عادت ماهانه افزایش یابد
6. کم خوابی و اضطراب و افسردگی هم میتواند از عوارض ابتلا دراز مدت به این بیماری باشد

درمان:
درمان این بیماری در اغلب اوقات غیر جراحی است ودر موارد کمی که به درمان غیر جراحی پاسخ نداده اند می توان از روشهای جراحی استفاده کرد.متخصصان طب فیزیکی در این زمینه مهارتهای  لازم را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha