سلامت نیوز : مژگان حمیدی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: تکامل بینایی، تکامل راه رفتن و تکلم، تکامل فک و دندان در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‎شوند سریع‎تر و بهتر صورت می‎گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی کاهش هزینه خانوار، کاهش بیماری‎های قلبی و عروقی در بزرگسالی، کاهش حساسیت‎ها و آلرژی و کاهش بیماری‌های اسهالی و عفونت‎های تنفسی را از دیگر مزایای تغذیه کودک با شیر مادر عنوان کرد.

حمیدی اضافه کرد: با وجود مزایای بی‌پایان آغوز و نقش شیردهی در روزهای ابتدایی تولد در تداوم تغذیه نوزادان با شیر مادر، محروم کردن نوزاد از این نعمت بزرگ یکی از باورهای غلط شیردهی در بین مادران این شهرستان است.

مسئول برنامه شیر مادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم بیان داشت: ندادن شیر مادر به نوزاد در روزهای ابتدایی برای جمع شدن شیر و افزایش شیر مادر در روزهای بعدی، قطع شیر مادر در زمان ابتلای کودک به بیماری‌های اسهالی از دیگر باورهای غلط در زمان شیردهی مادران است.

وی ادامه داد: همچنین باور اینکه گریه زیاد نوزاد همیشه به علت ناکافی بودن شیر مادر است باور غلطی است.

حمیدی گفت: مهمترین نشانه کافی بودن شیر مادر در کودکان شیرخوار مطلوب بودن وضعیت وزن‎گیری کودک بوده که از طریق رسم نمودار رشدی وی قابل تشخیص است.

کارشناس برنامه شیر مادر شبکه بهداشت دیلم اظهار داشت: دادن آب قند به نوزاد و ماندن زیاد شیر مادر در سینه مادر از دیگر باورهای غلطی است که مادران در زمان شیردهی به آن باور دارند.

حمیدی در توضیح تجربه مادری که می‎گفت بعد از زایمان، مادر نباید آب بخورد چون شیر مادر آبکی می‎شود گفت: این یک باور غلط است و باید بدانیم که ترکیب شیر مادر به راحتی قابل تغییر نیست که تغییرات رژیم غذایی مادر به ویژه مصرف آب در مادر منجر به آبکی شدن شیر مادر شود حتی نبود تغذیه مطلوب در مادر می‎تواند به کاهش میزان تولید شیر گردد.

وی تاکید کرد: نباید بچه را زودتر از موعد از شیر مادر گرفت و باید تدریجی و به مرور زمان او را از شیر مادر جدا کرد.

مسئول برنامه شیر مادر گفت: تغذیه کودک با شیشه شیر و استفاده از گول زنک باعث سردرگمی کودک در تغذیه با شیر مادر  و در نتیجه افزایش احتمال قطع کامل تغذیه با شیر مادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha