سلامت نیوز : بسعید مینایی‌مهر ظهر امروز در جلسه ساماندهی و توسعه بازار آبزیان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: باید هنگامی که مجوز فعالیت به افراد مختلف صادر می‌شود تعهدات لازم از آنها اخذ شده و حالت استاندارد امور مختلف نیز تذکر داده شود.

ه گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی بر لزوم مستمر و منظم بودن نظارت‌ها و بازرسی‌ها تاکید کرد و گفت: ماهی و محصولات دریایی از جمله مواد غذایی محسوب می‌شوند که زود فاسد شده و اثر منفی بر محیط اطراف بر جای گذاشته و منشأ بیماری‌های مختلف هستند بر این اساس لازم است با حساسیت بیشتری چنین مراکزی مدیریت شوند.

مینایی‌مهر دفع مناسب پسماندها را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: گاهی دیده شده است به دلیل دفع نامناسب، بوی نامطبوعی ایجاد شده به دنبال آن شهروندان به شکایت کردن و اظهار نارضایتی پرداخته‌اند لیکن لازم است این امر با دقت بیشتری انجام بگیرد و مسئولان از جمله شهرداری‌ها در این ارتباط به طور مستمر فعالیت کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به تشکیل کارگروه سلامت اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این کارگروه مطرح می‌شود امنیت غذایی است؛ در این جلسات مسائل مربوط به مواد غذایی مختلف از جمله ماهی و سایر محصولات دریایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم ترغیب مردم برای استفاده از این ماده غذایی تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه شهروندان اشتیاق چندانی نسبت به این ماده غذایی از خود نشان نمی‌دهند حال آنکه مصرف آن برای حفظ سلامتی تا اندازه قابل توجهی مؤثر است بنابراین می‌طلبد در این راستا تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام بگیرد تا ماهی در سبد مصرف همه مردم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha