سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه حفظ محیط زیست تنها با فرهنگسازی میان مردم امکانپذیر است، گفت: مسئولین باید به جای آن که در صدا و سیما میزگرد بگذارند و با یکدیگر صحبت کنند باید با مردم به گفت و گو بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علیرضا مصداقی نیا در افتتاحیه طرح ملی استاندارد موتورخانه‌ها در این رابطه افزود: اتومبیل، حمل و نقل و منازل در اختیار مردم است بنابراین باید به همه مردم در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها آموزش همگانی داده شوداما متاسفانه در رادیو و تلویزیون خیلی به این مسئله پرداخته نمی‌شود.

دکتر فیاض مدیرعامل و نایب رییس هیات رئیسه بیمارستان میلاد نیز در این مراسم گفت: بیمارستان میلاد در بسیاری از طرح‌هایی که در جهت خدمت رسانی به مردم است، پیشقدم بوده و اکنون نیز با کنترل استاندارد موتورخانه بیمارستان برای خدمت رسانی به مردم اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان بیش از 1000 تخت و 5500 ورودی درمان و سرپایی دارد، افزود: در برخی مواقع ورودی اورژانس این بیمارستان به 1500 نفر در روز می‌رسد که نشان از توانمندی این بیمارستان در ارائه خدمات به ویژه به قشر کارگر جامعه دارد.

به گفته وی، موتورخانه بیمارستان میلاد بیش از 1000 متر مساحت و پنج چیلر بخار داشته که با مدیریت هوشمند در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اداره می‌شود. همچنین در قسمت تصفیه خانه 1000 متر مکعب فاضلاب تصفیه شده داشته که با نمونه برداری کامل از همه آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده است.

مدیر عامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه طبق مصوبه دولت 25 هزار متر فضا سبز در بیمارستان داریم، افزود: امحای زباله بیمارستانی که حدود پنج تن در روز است نیز با روش هایدروکلاو صورت می‌گیرد. علاوه بر آن 1.2 تن زباله عفونی نیز طبق استانداردهای ایزو نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه اخیرا بحث استفاده از انرژی خورشیدی را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: با وجود آن که در همه زمینه‌های مربوط به انرژی تمام تلاش خود را برای کنترل کیفیت و کاهش مصرف انرژی انجام داده‌ایم، سعی داریم در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی نیز جلو برویم.

فیاض با بیان اینکه بیمارستان میلاد طبق گفته متخصصین داخلی و خارجی یک بیمارستان درجه یک و عالی است، افزود: اینکه هیچ بیماری را برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی‌کنیم نشان از توانایی ما داشته و می‌توان گفت که این بیمارستان یک بیمارستان تراز اول است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم بیمارستان میلاد به عنوان اولین بیمارستان استاندارد کشور در مصرف انرژی و کنترل آلایندگی معرفی شد و مرکز مدیریت و کنترل آلایندگی در موتورخانه این بیمارستان به همراهی رییس سازمان محیط زیست و رییس سازمان ملی استاندارد افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha