یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 65451
سلامت نیوز : سید علی ریاض گفت: 34 هزار و 200 نفر زائر ایرانی و غیرایرانی در ایام اربعین امسال از سوی پزشکان ایرانی درمان شدند که از این تعداد، 14 هزار و 550 نفر در چادر درمانی عتبه امام حسین (ع) و 19 هزار و 605 نفر در چادر هلال احمر،‌ معاینه و درمان شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تاکید کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در روزهای اربعین امسال، ۲ چادر درمانی را در عتبه امام حسین(ع) مقابل باب القبله و چادر هلال احمر در خیابان شارع جمهوری کربلا با حضور پزشکان داوطلب اعزامی جمعیت هلال احمر ایران دایر کرد.

نماینده رئیس جمهوری در جمعیت هلال احمر ایران افزود: بر اساس آمار،بیشترین دلایل مراجعه زائران به پزشکان ایرانی مستقر در چادرهای سیار درمانی،کوفتگی،خستگی مفرط،پادرد،کمردرد، تاول پا و سرماخوردگی بوده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در مجلس هفتم با بیان اینکه 112 مورد جراحی سرپایی در این دو چادر درمانی در ایام اربعین صورت گرفته است افزود: 45 مورد جراحی در چادر عتبه و 67 مورد دیگر در چادر هلال احمر در شهر کربلا صورت گرفته است.

ریاض یادآور شد: 19 پزشک متخصص شامل متخصص قلب و عروق، زنان و زایمان، داخلی،بیهوشی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی، طب اورژانس، ارولوژی، 10پزشک عمومی ،8پرستار خانم، 3پرستار آقا به همراه 12 امدادگر خانم و آقا در تیمهای امدادی اربعین حضور داشتند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت بابیان اینکه اعزام تیم‌های ویژه درمانی به کربلا در مناسبت‌های خاص در دستور کار هلال احمر قرار گرفته است افزود: از حضور پزشکان، متخصصان و پرستاران در این راستا بهره می‌جوییم تا ارائه خدمات به زائران بدون نگرانی و معطلی،انجام شود.

ریاض تأکید کرد: پزشکان اعزامی ایرانی خدمات درمانی مورد نیاز را در مناسبت‌های مختلف در شهر کربلا مانند ایام سوگواری امام حسین (ع)، به زائران ایرانی و غیرایرانی ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha