واقعاً این درد را باید به کجا برد ، وقتی عالی ترین مقام زیست محیطی یک کشور ، چشم بر این همه آلودگی مرگبار می بندد و سوختی که مردم را به درد و سرطان و مرگ دچار کرده را استاندارد و بی مشکل می خواند؟!

آقای رئیس! شما حافظ محیط زیست هستید یا وکیل تولید کنندگان بنزین؟
سلامت نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قبول نداریم که عملکرد وزارت نفت در تولید سوخت استاندارد ضعیف بوده است و سوخت تولید شده قطعا استاندارد بوده و هیچ‌گونه مشکلی ندارد. رئیس سازمان محیط زیست محمد جواد محمدی‌زاده  همچنین در خصوص این گفته که "سوخت تولید شده حاوی 35 درصد متانول بوده و عوارض خطرناکی دارد"، اظهار کرد: سوخت مطابق با استاندارد یورو 4 که توسط وزارت نفت تولید شده، تمام ملاک‌ها و شاخص‌های مد نظر ما را داشته و غیر از آن نیست.
(ایسنا - 30 دی 1391)

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ؛ آنچه خواندید ، آخرین واکنش عالی رتبه ترین مقام زیست محیطی ایران است که در نسبت "بنزین و آلودگی هوا" بر زبان رانده است تا آب پاکی را بر دستان همه کسانی بریزد که هنوز چشم امیدی به این سازمان دارند!

وقتی از مجلس گرفته تا خودروسازان و از مردم گرفته تا فرمانده پلیس راهور و شرکت کنترل کیفیت هوا و ... همه بر مشکل دار بودن بنزین تولیدی اتفاق نظر دارند و "آلودگی روزافزون هوا" نیز شاهد این مدعاست ، انتظاری که از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی رسمی این حوزه می رود ، این است که در صف مقدم مدعیان قرار بگیرد و حتی به قیمت تعطیلی واحدهای تولیدی محصولات آلاینده ، از جان مردم محافظت کند.

با این حال ، رئیس سازمان محیط زیست ، در قامت وزیر نفت ، وکالت تولید کنندگان بنزین را بر عهده می گیرد و این گونه سنگ آنها را به سینه می زند!

آلودگی هوای اصفهان

جالب اینجاست که وی ، با رندی خاصی می گوید:"سوخت مطابق با استاندارد یورو 4 که توسط وزارت نفت تولید شده، تمام ملاک‌ها و شاخص‌های مد نظر ما را داشته و غیر از آن نیست."حق با ایشان است ، بنزین یورو 4 ، سوخت استانداردی است اما کدام بنزین یورو 4 ؟

به این خبر دقت کنید:

- معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد که با صرف هزینه های کلان ، قرار است تا پایان سال 1392 ، بنزین تولیدی پالایشگاه ها به یورو 4 و یورو 5 ارتقاء کیفیت دهند.
شاعری افزود:حدود 20 درصد بنزین با این استاندارد در پالایشگاههای شهید تندگویان ، آبادان و حضرت امام (ره) اراک تولید می شود.
به گفته وی دولت حدود 13 و نیم میلیارد دلار برای ساخت 7 پالایشگاه به منظور تولید بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 تاپایان سال 92 سرمایه گذاری کرده است که دو تا سه پالایشگاه آن در دهه فجر در خط تولید قرار می گیرد. (برنامه نگاه یک شبکه اول سیما - 16 دی 1391)

بله! درست است که طبق گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، بنزین یورو 4 مشکلی ندارد ، اما رئیس سازمان محیط زیست ، تعمداً بخشی از واقعیت را سانسور کرده است و آن این که به گفته معاون خود ایشان در برنامه زنده تلویزیونی ، تنها 20 درصد بنزین کشور با این استاندارد تولید می شود و 80 درصد بقیه ، فاقد چنین استانداردی است.

حال بر چه مبنایی آقای رئیس سوخت تولیدی را بدون مشکل اعلام می کند ، جای شگفتی و تأسف دارد.

آلودگی هوای تهران

راستی اگر بنزین تولیدی مشکلی ندارد ، چرا به گفته معاون سازمان محیط زیست ، دولت 13.5میلیارد دلار برای تولید بنزین استاندارد خرج کرده است  تا بتواند در پایان سال آینده ، بنزین را استاندارد کند؟! می خواهد تحصیل حاصل کند؟!واقعاً به این آقای رئیس چه باید گفت؟!

محمدی زاده و رویانیان

البته جالب اینجاست که همین 20 درصد بنزین یورو 4 نیز از سوی سایر مسؤولان مورد تشکیک قرار گرفته است ؛ خبر زیر را هم بخوانید:

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی مسوولان وزارت نفت در خصوص توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در جایگاه‌های سوخت تهران گفت: لطفا نشانی جایگاه‌هایی که بنزین یورو 4 در آنها توزیع می‌شود را اعلام کنید تا آن‌ها را تست کنیم... بنزین‌های معمولی‌مان 187 در میلیون «پی پی ام» گوگرد دارد در حالی که این رقم باید زیر10 واحد و حداکثر زیر 50 «پی پی ام» باشد و البته بنزین‌های سوپر نیز از حداکثر مجاز بیشتر گوگرد دارند. بنزینی که در تهران توزیع می‌شود 3.5 برابر، گازوییلی که اتوبوس‌های شرکت واحد مصرف می‌کنند 10 برابر و گازوییلی که سایر خودروهای سنگین مصرف می‌کنند 160 برابر حد مجاز گوگرد دارند.(جام جم آنلاین - 24 دی 1391)

واقعاً این درد را باید به کجا برد ، وقتی عالی ترین مقام زیست محیطی یک کشور ، چشم بر این همه آلودگی مرگبار می بندد و سوختی که مردم را به درد و سرطان و مرگ دچار کرده را استاندارد و بی مشکل می خواند؟!

آقای محمد جواد محمدی زاده! دوران شما نیز می گذرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha