هفته گذشته بود كه موضوع رد صلاحیت گسترده پزشكان در برخی رسانه‌های منسوب به اصلاح‌طلبان منتشر شد، این موضوع چند روز بعد سوژه مدیر مسئول روزنامه كیهان قرار گرفت تا در یادداشتی به حمایت از رد صلاحیت‌ها پرداخته و از ورود كسانی كه در فتنه 88 نقش داشتند، خبر داده و نسبت به آن هشدار دهد.

دولت نه تنها موافق رد صلاحیت‌ها نیست بلكه حامی برگزاری انتخاباتی آزاد است
سلامت نیوز: انتخابات نظام پزشكی وارد مراحل جدیدی شده است، گویا صلاحیت‌ها از سوی شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و همین موضوع در هفته‌های اخیر سوژه برخی رسانه‌ها بوده است. از زمان انتشار گزارش روزنامه با عنوان «صف‌بندی سیاسی در انتخابات پزشكان»، بسیاری از رسانه‌هایی كه موضع سكوت در رابطه با انتخابات سازمان نظام پزشكی اختیار كرده بودند، مطالب، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی با محوریت این موضوع منتشر كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران هفته گذشته بود كه موضوع رد صلاحیت گسترده پزشكان در برخی رسانه‌های منسوب به اصلاح‌طلبان منتشر شد، این موضوع چند روز بعد سوژه مدیر مسئول روزنامه كیهان قرار گرفت تا در یادداشتی به حمایت از رد صلاحیت‌ها پرداخته و از ورود كسانی كه در فتنه 88 نقش داشتند، خبر داده و نسبت به آن هشدار دهد.

اما به نظر می‌رسد صف‌های حاضر برای ورود به نظام پزشكی اهدافی فراتر از «نظام پزشكی» دارند و با راه انداختن سناریوی «دیو و دلبر»، به دنبال روزها و ماه‌های بعد از انتخابات نظام پزشكی بوده و برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری لحظه‌شماری می‌كنند. این سناریو در ادامه همان دوقطبی‌سازی همیشگی برای رد گم كردن افكار عمومی و به سرانجام رساندن اهداف از پیش تعیین شده این جریانات است.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه كیهان كه تا پیش از این صرفاً یادداشت‌های سیاسی و نهایتاً اقتصادی می‌نوشت، این بار در رابطه با جامعه پزشكان احساس خطر كرد و در سرمقاله روز سه‌شنبه 26 دی‌ماه به دیوسازی از رد صلاحیت‌شدگان پرداخت و نوشت: «آنچه نگارش این یادداشت را ضروری کرده است، تلاش سازمان یافته و دیکته شده عوامل وطن‌فروش فتنه امریکایی- اسرائیلی 88 برای در اختیار گرفتن ریاست و مدیریت این سازمان است.

در این پروژه تعداد اندکی از پزشکان که مطابق اسناد موجود، در جریان فتنه 88 آشکارا از سوی مدیریت بیرونی فتنه به کار گرفته شده و کارنامه سیاه و ثبت شده‌ای از خیانت به مردم وطن خویش دارند، برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشکی در ششمین دوره انتخابات این سازمان خیز برداشته‌اند. بی‌تردید هیأت نظارت و بررسی کننده صلاحیت نامزدها که از افراد مؤمن و انقلابی تشکیل شده است، با توجه به اسناد خیانت آشکار این عده، صلاحیت نامزدهای آنان برای تصدی ریاست سازمان نظام پزشکی را رد می‌کند و به چند نفری که ده‌ها خیانت و جنایت علیه مردم وطن خویش مرتکب شده‌اند، اجازه نفوذ در سازمان نظام پزشکی و در دست گرفتن بخش عمده‌ای از چرخه بهداشت و درمان کشور را نمی‌دهد.

چرا که خیانت آنان در جریان فتنه امریکایی- اسرائیلی 88 بارها از خیانتی که سردمداران نظام پزشکی در اعتصاب تیرماه سال 1365 مرتکب شدند، زشت‌تر و نفرت‌انگیزتر بوده است.» روز بعد از سرمقاله شریعتمداری، روزنامه بهار منتسب به مشاركتی‌های اصلاح‌طلب خبر از رد صلاحیت 150 كاندیدای نظام پزشكی می‌دهد و می‌نویسد: «در حالی كه نتایج بررسی صلاحیت كاندیداهای ششمین دوره انتخابات نظام پزشكی كشور اعلام می‌شود، اما فضاسازی رسانه‌های محافظه‌كار در روزهای اخیر نشان می‌دهد كه حذف گروهی از كاندیداها به بهانه فعالیت‌های سیاسی كلید خورده است.» این روزنامه سپس علت رد صلاحیت این عده را امضای نامه‌ای خطاب به بشار اسد اعلام می‌كند! و در ادامه می‌نویسد: امروز مشخص می‌شود صلاحیت چه كسانی تأیید یا رد شده است اما محافظه‌كاران گفته‌اند پزشكانی كه به زعم آنها «غیر بشاریون» هستند، حق شركت در این انتخابات را ندارند!

دعواهای زرگری و همیشگی!
این بده بستان‌های ستیزه‌جویانه در حالی از سوی دو ارگان رسانه‌ای
چپ و راست انجام می‌شود كه در سال‌های گذشته مردم شاهد دعواهای زرگری این دو گروه برای تقسیم قدرت بوده‌اند اما گویا از نظر این دو قطب متحد با یكدیگر! همچنان این بازی‌ها رنگ گذشته را دارد. ولی حركت این دو طیف در مسیر تعیین شده گویا چندان با نقشه‌خوانی‌های دقیق صورت نمی‌گیرد چه این كه از دو سوی همین میدان صداهای دیگری در می‌آید كه در آن حبیب‌الله عسگراولادی به تطهیر آقایان موسوی و كروبی می‌پردازد و از اعتقادش مبنی بر این كه این دو فتنه‌گر نیستند، خبر می‌دهد. این روزها كه موضوع انتخابات نظام پزشكی مطرح است، همین رقابت سنتی به این سازمان هم راه یافته تا پوششی باشد برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری.

سرمقاله حسین شریعتمداری درخصوص نظام پزشكی از سوی دیگر میدان بی‌پاسخ نماند. علی شكوری‌راد، رئیس اسبق شورای عالی نظام پزشکی پاسخ وی را داد و نوشت:‌ «واژه‌های وطن‌فروش، فتنه، امریکا، اسرائیل، خیانت، منافقین، بهایی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، کوموله، گروه عبدالمالک ریگی، تروریست، اهانت به ساحت عاشورا، آتش زدن مسجد، پاره کردن تصویر امام(ره)، آدم‌کشی چه ربطی به موضوع ساده انتخابات نظام پزشکی دارد که در آن قرار است پزشکان شریف کشور از بین خود کسانی را برگزینند تا سازمانی را که آنها را نمایندگی می‌کند، اداره کنند؟ چه خبر است آقای شریعتمداری؟ برای چه این همه گرد و خاک کرده‌اید؟ کجا را می‌خواهید فتح کنید؟ سر چه کسی را می‌خواهید ببرید؟ چه کسانی را می‌خواهید بترسانید؟»

 محمدرضا ظفرقندی هم كه گزینه جدی اصلاح‌طلبان برای این انتخابات است و به نوشته رسانه‌های این جریان یكی از رد صلاحیت‌شدگان است، در گفت‌وگو با مطبوعات اصلاح‌طلب، این رد صلاحیت‌ها را مانع برگزاری انتخابات آزاد عنوان می‌كند و می‌گوید: «متأسفانه در شرایطی اعلام می‌شود بیش از یکصد نفر از نامزدهای انتخابات سازمان رد صلاحیت شده‌اند که پشتوانه این سازمان همین جامعه پزشکی و افرادی هستند که قرار است در انتخابات سازمان شرکت کرده و رأی دهند؛ اگر یک تعداد زیادی را به‌دلیل نگرش‌های سیاسی‌شان رد صلاحیت کنند، دیگر نمی‌توان گفت که ما از یک انتخابات پرشور برخوردار هستیم.

 به هر حال این اتفاق در سازمان نظام پزشکی افتاده و باعث شده تا ما با یک انتخابات سلیقه‌ای و دستوری مواجه باشیم. نباید با محدود کردن افراد، نگرش‌های مورد دلخواه یک عده را به آنها تحمیل کنیم... اگر تعداد زیادی از نامزدها رد صلاحیت شوند، آن گونه که اکنون اتفاق افتاده، طبعاً انتخابات آزاد نخواهد بود و شاهد هستیم که نظر هیأت نظارت هم همین است.» این اظهارات در حالی اتفاق می‌افتد كه در مجلس شورای اسلامی مسعود پزشكیان كه زمانی وزیر بهداشت دولت اصلاحات بود، هیچ واكنشی به این موضوعات نشان نمی‌دهد و با دوستان اصولگرای خود در مجلس همچون علیرضا زاكانی، محمدرضا باهنر و احمد توكلی مشغول تخریب سیاست‌های اقتصادی دولت هستند. سكوت نفر اول بهداشت و درمان دولت اصلاحات نشانگر تقسیم كار افراد مختلف در این ماجراست، اگر نه باید پرسید چرا پزشكیان هیچ واكنشی به این رد صلاحیت‌ها نشان نمی‌دهد؟!

رد شده ها، تأیید صلاحیت می شوند
رد صلاحیت‌هایی كه مطبوعات اصلاح‌طلب از گستردگی آن خبر می‌دهند و آن را با آب و تاب مطرح می‌كنند، نه تنها جدی نبوده بلكه برای تكمیل همین سناریوی نخ‌نما شده طیف های سیاسی است و در آینده با بررسی مجدد صلاحیت‌ها، افراد رد شده تأیید می‌شوند و با فرش قرمز وارد میدان انتخابات نظام پزشكی خواهند شد. زنده كردن اختلافات سیاسی سال 88، دوقطبی‌سازی، بهره‌برداری سیاسی از رد صلاحیت عده‌ای از اهداف این بازی است.

 بی‌شك دولت نه تنها موافق این رد صلاحیت‌ها نیست بلكه حامی برگزاری انتخاباتی آزاد با سلایق مختلف است. سید شهاب‌الدین صدر، ریاست كنونی نظام پزشكی هم كه در جلسات محفلی مدعی حمایت از دولت است، همراه دوستان اصولگرای خود در تقسیم كار برای تخریب و حمله به دولت كوتاهی نمی‌كند غافل از آن كه وجدان عمومی چالش با دولت را نمی‌پذیرد.

وی هفته گذشته با اشاره به درآمد پزشكان عمومی ، وضعیت آنها را نامناسب توصیف كرده و گفته بود: «آحاد پزشکان عمومی در مرز خط فقر قرار دارند.» وی كه در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد رد صلاحیت خود از سوی دوستانش بود، باز هم توسل به این جریانات را برای خود راهگشا می‌پندارد و نمی‌داند كه قرار نیست در انتخابات نظام پزشكی جایی برای او در نظر بگیرند. انتخابات ششمین دوره نظام پزشكی و انتخابات ریاست جمهوری آینده دو روی یك سكه هستند كه دوقطبی كردن فضا، توسط جریانات مذكور مهم‌ترین هدف آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha