یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 65488
سلامت نیوز : نه از باد خبری است و نه از بارندگی، پیش‌بینی‌های هواشناسی دیگر چندان قابل اعتماد نیست، آسمان تهران دو هفته است رنگ باران به خود ندیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ این روزها كه بارها آلودگی هوای پایتخت در شرایط اضطرار قرار گرفت، شهروندان بیشتر از هر زمان دیگری چشم شان به آسمان است و گوشش شان به اخبار سازمان هواشناسی، كه كی قرار است بادی بوزد و بارانی بیاید تا شاید از آلودگی هوا كاسته شود.

نگاهی به اخبار و مصاحبه‌های مسئولان سازمان هواشناسی با خبرگزاری‌ها در تاریخ‌های 16، 18، 19 و 23 و 26 دی نشان می‌دهد كه در 15 روز اخیر بارها وعده بارندگی در تهران داده شده، اما متاسفانه هیچ‌كدام از این پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامده و تهرانی‌ها در حسرت نم بارانی به امید این‌كه آلودگی‌ها را از چهره شهرشان بشوید، همچنان چشم انتظار مانده‌اند.

جالب این‌كه در این دو هفته كه باران وعده داده شده از آسمان تهران نباریده است، تاكنون هیچ یك از مسئولان سازمان هواشناسی درباره نادرست بودن پیش بینی‌های اخیر بارندگی در تهران هیچ واكنشی نشان نداده‌اند و حتی لازم ندیده‌اند در این زمینه به شهروندان توضیح بدهند.

مسئولان سازمان هواشناسی باید بدانند، پیش‌بینی‌های اشتباه آن هم از سوی تنها مرجع رسمی اعلام وضع آب و هوا در كشور، حاصلی جز بی‌اعتمادی شهروندان به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در پی نخواهد داشت. با این وضع شاید بتوان به شهروندان حق داد كه برای اطلاع از وضع آب و هوا و آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی به جای سازمان هواشناسی كشور سراغ دیگر سایت‌های بین‌المللی هواشناسی بروند.

این روزها كه با تشدید بحران آلودگی هوا در بیشتر كلانشهرها و بخصوص پایتخت، حساسیت‌ها نسبت به اخبار سازمان هواشناسی بیشتر شده، لازم است مسوولان سازمان هواشناسی در پیش‌بینی‌های خود دقت بیشتری به خرج دهند تا اطلاعات و اخباری كه از طریق این منبع رسمی به گوش شهروندان می‌رسد، از صحت بیشتری برخوردار باشد تا شهروندان نیز به این پیش‌بینی‌ها اطمینان كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha