تولید 21 قلم داروی بیوتکنولوژیکی که 5 قلم آن وارد بازار شده و 16 قلم دیگر نیز مراحل نهایی ورود به بازار را طی می کنند بخشی از کارنامه عملکرد دکتر کامران باقری لنکرانی در مدت 2 سال تصدی مسند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه تحقیقات و فناوری علوم پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر،‌ دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در بخش های سلامت، درمان و تحقیقات و آموزش پزشکی منتشر کرده است.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این مدت 2 سال، نسبت به تشکیل 19 پایگاه تحقیقاتی بایستی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اقدام کرده و همچنین در این ارتباط سه شبکه تحقیقاتی شامل طب سنتی، سرطان، علوم اعصاب ایجاد شده است.

انسیتو پاستور ایران با انتقال دانش فنی تولید فرآورده های دارویی نو ترکیب به کشور از این پس انواع مواد دارویی بیوتکنولوژی را در کشور در مقیاس و استانداردهای قابل قبول جهانی تولید می کند.

فرآورده های نوترکیب تولیدی انستیتو پاستور ایران از امسال پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع جهانی قابلیت صادرات را به تمام کشورهای جهان حتی اروپا دارد.

برگزاری آزمون های مختلف تخصصی و فوق تخصصی علوم پایه پزشکی، افزایش ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی و دستیاری پزشکی از جمله اقدامات معاونت آموزشی و امور دانشجویی طی دو سال گذشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha