سلامت نیوز : غلامرضا معصومی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث اظهار داشت: پیشگیری بهترین راه برای کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث و ضایعات نخاعی است و ما در این حوزه باید بحث‌های حمایت‌طلبی و پیشگیری را به شدت در کشور پررنگ کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه آمار بالای ضایعات نخاعی فقط مختص ایران نیست، افزود: حتی کشورهای پیشرفته مانند آمریکا هم با این موضوع دست به گریبانند و کار زیادی نمی‌توانند انجام دهند به طوری که تا پایان سال 2012 آمار بیماران ضایعه نخاعی بر اثر حادثه در ایالات متحده به 270 هزار نفر رسید که 12 هزار نفر مورد جدید در سال 2012 بود.

معصومی تعداد بیماران ضایعات نخاعی در کانادا را هم بالغ بر 44 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و 785 مورد جدید مربوط به سال 2012 بوده است.

رئیس اورژانس کشور ناتوانی را سومین عامل مرگ در جامعه ایرانی خواند و گفت: سقوط از ارتفاع ششمین علت مرگ مردم است.

وی با اشاره به آماری از مرگ و میر هموطنان‌مان در جاده‌های کشور در سال گذشته اذعان داشت: 20 هزار و 68 نفر در  سال 90 در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند و 800 هزار نفر مجروح شدند یعنی هر ساعت 2 نفر کشته و 88 نفر در جاده‌ها مجروح شدند.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را دومین کشور در بحث جامعه ایمن عنوان کرد و گفت: با ثبت 24 جامعه ایمن در کشور ایران پس از چین دومین کشوری است که به سمت ایجاد جامعه‌ای ایمن پیش می‌رود اما نباید فراموش کرد که این مسیر بسیار طولانی است.

وی اضافه کرد: طبق شش شاخصی که سازمان بهداشت جهانی برای جامعه ایمن تدوین کرده با ارزیابی برای انجام مداخلات پزشکی، مشارکت در شبکه‌های ملی، بررسی الگوی اپیدمیولوژی و حوادث و اولویت‌بندی ‌آنها، تدوین برنامه‌هایی برای گروه‌های آسیب‌پذیر و تشکیل متولیان ایمنی تا اواخر این ماه شهر تهران گواهینامه اولین کلانشهر ایمن‌شده دنیا را دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha