شوک آلرژی از عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک است

۱۳۹۱/۱۱/۰۱ - ۱۵:۱۵ - کد خبر: 65505

سلامت نیوز : فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به حضور توده هوای سرد در منطقه و اپیدمی شدن سرماخوردگی و آنفولانزا در بین شهروندان مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها و تزریقات خودسرانه دارو در بین شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سرماخوردگی‌ و آنفولانزا از آن دسته بیماری‌های ویروسی هستند که مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان آنها به تنهایی کافی نبوده و شخص بیمار باید زیر نظر پزشک بیماری خود را درمان کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: تزریقات ناایمن در منزل توسط افراد عوارض بیشماری را به همراه داشته که مهمترین آن واکنش حساسیت بدن یا شوک آلرژی است.

وی در خصوص این عوارض گفت: شوک آلرژی به همراه علائمی مانند خارش، کهیر، افت فشار خون و در نهایت مرگ از عوارض تزریقات ناایمن در منزل است.

بهشتی افزود: در صورت بروز هر یک از این علائم، اگر امکانات درمانی برای بیمار مانند اکسیژن و احیا فرد در دسترس نباشد هر یک از این مشکلات خطر تهدید مرگ را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تنظیم اندازه داروی تزریقی و استریل کردن محل تزریق از دیگر عوامل مورد توجه به خصوص برای تزریقات در گروه‌های سنی اطفال، سالخوردگان و کودکان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمهشر عنوان کرد: توجه به تاریخ مصرفی داروها و ایجاد حساسیت در برابر داروهای تقویتی از دیگر عوامل مهم مورد توجه در تزریقات است.

وی با اشاره به تست‌های حساسیت برای داروهای تزریقی بیان کرد: در بعضی از بیماران تست‌های حساسیت برای داروهایی مانند پنی‌سیلین نیز با خود حساسیت به دنبال داشته و بیمار باید زیر نظر پزشک و عوامل درمانی این تست را انجام دهد.

بهشتی در پایان گفت: برای جلوگیری از مشکلات و عوارض برای فرد بیمار در تزریقات ناایمن، این کار باید زیر نظر پزشک و عوامل درمانی انجام بگیرد.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
4.92828s, 18q