سلامت نیوز : زهرا سجادی در گفت‌وگو با فارس با هشدار به توزیع و استفاده از قرص‌های مکمل پرورش اندام در آرایشگاه‌های فاقد مجوز، اظهار داشت: با تشکیل سندیکای آرایشگران می‌توان کنترل بیشتری را بر عملکرد این مراکز داشت.

معاون مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه تاثیرات فرهنگ غرب روی برخی از جوانان کشور مشهود است، اظهار داشت: جوانان با حضور در برخی از آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های زیبایی اندام بدون توجه به معیارهای سلامت سعی در بهبود ویژگی های ظاهری از جمله لاغری موضعی خود دارند که این امر نشأت گرفته از تبلیغات فرهنگ غرب است.

وی در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون اکثر مراکز و باشگاه‌های پرورش اندام غیر استاندارد هستند، اظهار داشت: بسیاری از سالن‌های ورزشی در طبقات زیر زمینی بنا شده اند و به همین دلیل اینگونه فضاها فاقد استانداردهای لازم به خصوص از لحاظ هوازی هستند.

معاون مرکز امور زنان ریاست جمهوری در ادامه گفت: یک سری از شیادان قرص‌های دست ساز را به عنوان لاغر کننده یا مکمل های پرورش اندام تولید می‌کنند که معمولا در آرایشگاه‌ها و مراکز پرورش اندام به فروش می‌رسند.

سجادی یادآور شد:‌ توجه نسل جوان به این سمت رفته که بدون توجه به معیارهای سلامتی، به فعالیت‌های پروش اندام و استفاده از قرص‌های مکمل پرورش اندام، رجوع می کنند و این امر موجب سوء استفاده شیادان شده است.

وی گفت: به منظور جلوگیری از ادامه دار بودن این روند جلساتی با وزارت کشور و مراکز مختلف فرهنگی تشکیل شده و پیشنهاداتی نیز در همین زمینه ارائه شده است.

سجادی بیان داشت:‌ سلامت جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین منظور لازم است عملکرد آرایشگاه‌ها و مراکز پرورش اندام مورد کنترل و نظارت جدی قرار گیرد.

معاون مرکز امور زنان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 2اتحادیه آرایشگری در تهران فعالیت آرایشگاه‌های رسمی را کنترل می کنند،‌ ابراز داشت:‌ زمانی که این آرایشگاه‌ها فاقد مجوز باشند و به صورت غیر استاندارد فعالیت کنند،‌ مسلماً کنترلی نیز بر عملکرد آنها وجود نخواهد داشت.      

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از قرص‌های مکمل پرورش اندام حتی در باروری زنان تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha