سلامت نیوز : عبدالرضا شاهرضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در رابطه با بیماران ضایعات نخاعی و مصدومان و معلولان بخش‌های مختلفی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه حمل صحیح مصدومان از سر صحنه حادثه یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد، گفت: در عین آموزش امدادگران، نیروهای اورژانس و آنهایی که برای اولین‌بار با مصدوم برخورد می‌کنند باید ابزار و امکانات صحیح برای حمل مصدوم وجود داشته باشد چرا که ممکن است در یک حادثه ضایعه نسبی برای فرد رخ دهد که اگر صحیح حمل نشود بر شدت آن افزوده می‌شود.

شاهرضایی تصریح کرد: اکنون بیش از 350 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی کشور به هموطنان امدادرسانی می‌کنند و این جمعیت 48 پایگاه امداد کوهستان را برای کمک به مصدومانی که در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی گرفتار می‌شوند در سراسر کشور دارد.

به گفته معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر آموزش امداد و کمک‌های اولیه جزو آموزش‌های همگانی این سازمان است که می‌تواند در پیشگیری از حوادث از جمله ضایعات نخاعی نقش مهمی را ایفا کند.

وی تأکید کرد: اکنون 78 مرکز توانبخشی در زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر خدمات فیزیوتراپی، ارتوپدی و توانبخشی را به معلولان به ویژه بیماران ضایعه نخاعی ارائه می‌کند و می‌توان گفت سالانه بالغ بر 40 هزار نفر در سراسر کشور از این خدمات استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha