سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدیدی اعلام کرد: هر چند نرخ مرگ و میر ناشی از سرخک کاهش یافته اما هنوز در برخی مناطق، پیشرفت روند ریشه‌کنی این بیماری متوقف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق جدیدترین آمار منتشری شده از سوی این سازمان، نرخ جهانی مرگ و میر ناشی از سرخک بین سال‌های 2000 تا 2011 میلادی 71 درصد کاهش یافته و از 532 هزار مورد به 158 هزار مورد رسیده است. همچنین در همین دوره زمانی، آمار موارد جدید ابتلا به سرخک 58 درصد کاهش یافته و از 853 هزار و 500 مورد در سال 2000 به 355 هزار مورد در سال 2011 میلادی رسیده است.

این سازمان توصیه می‌کند که به تمام کودکان دو دوز واکسن سرخک تزریق شود. مطالعات جدید که شرح آن در هفته‌نامه Morbidity &Mortality مرکز کنترل و پیشگیری و امراض آمریکا و نشریه گزارش هفتگی همه‌گیر‌شناسی سازمان جهانی بهداشت منتشر شده نشان می‌دهد پیشرفت کلی در کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرخک به طور چشمگیر با افزایش اجرای برنامه‌های واکسیناسیون و مصون‌سازی مرتبط است.

در این گزارش همچنین آمده است: به رغم پیشرفت‌های جهانی در زمینه ریشه‌کنی سرخک، در برخی از جوامع هنوز کودکان در برابر این بیماری واکسینه نمی‌شوند. آمارها حاکیست حدود 20 میلیون کودک در سراسر جهان در سال 2011 میلادی دوز اول واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند. به علاوه بیش از نیمی از کودکان در پنج کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، هند، نیجریه و پاکستان زندگی می‌کنند.

به علاوه بر اساس آمار فوق، در سال 2011 میلادی بالاترین نرخ شیوع سرخک در کشورهای کنگو، اتیوپی، فرانسه، هند، ایتالیا، نیجریه، پاکستان و اسپانیا گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha