سلامت نیوز : یک متخصص داروسازی در سمینار لندن هشدار داد که اپیدمی جهانی سکته قلبی و مغزی با وجودی که این روزها قربانیان زیادی می‌گیرد اما اغلب نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این سمینار تاکید شد: بیشتر پزشکان و سیاستگذاران در بخش مسائل بهداشتی و سلامت از اقدامات به موقع و موثر برای مقابله با اپیدمی جهانی سکته قلبی و مغزی غفلت می‌کنند.

هرچند نرخ مرگ و میر ناشی از سکته در انگلیس رو به کاهش است اما هنوز جزو عوامل مهم مرگ و میر مردم این کشور است.

پروفسور سر نیکلاس والد، رییس انستیتو طب پیشگیری «وولف سان» در این باره اظهار داشت: یک قرص چند منظوره که به تازگی تولید شده می‌تواند همزمان سطح کلسترول و فشار خون را پایین بیاورد و به همین دلیل تمام افراد بالای 50 سال باید از این دارو مصرف کنند چون اساسا می تواند خطر مرگ و میر ناشی از هر دو نوع سکته را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی در سمینار لندن با حضور شمار زیادی از متخصصان و کارشناسان داروسازی خاطرنشان ساخت: شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی این روزها به حد اپیدمی جهانی رسیده که مردم کشورهای فقیر و غنی را به یک اندازه مبتلا ساخته است.

وی افزود: با وجود بالا بودن آمار تلفات ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی اکثر مسوولان و کارشناسان از اهمیت مقابله با این مشکل سلامت جهانی غافل نشده‌اند و تلاش برای پیشگیری از آن نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha