سلامت نیوز : یک فوق تخصص رادیوتراپی آنکولوژی با تاکید بر لزوم درمان مبتلایان به سرطان پستان توسط تیم پزشکی گفت: در مبتلایان به سرطان پستان باید از متخصصین رشته‌های مختلف استفاده شده، پس از انجام عمل جراحی بیمار جهت مشاوره به پزشک متخصص رادیوتراپی انکولوژیست ارجاع داده شود.

دکتر ربابه انبیایی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه خوشبختانه با روش‌های جدید رادیوتراپی سه بعدی عوارض کاهش یافته است، گفت: در این روش از دستگاه‌های شتاب دهنده استفاده می‌شود بنابراین در استفاده از این روش عوارض رادیوتراپی نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه رادیوتراپی قسمتی از مراحل درمانی مبتلایان به سرطان پستان است، گفت: با توجه به لزوم انجام این روش در تکمیل مراحل درمانی نمی توان این روش را از درمان مبتلایان به سرطان پستان حذف کرد.

وی همچنین افزود: در صورت حذف این درمان در بیمارانی که بر اساس تشخیص پزشک معالج به رادیوتراپی نیاز دارند، سرطان مجددا عود کرده، بقای بیماران نیز کاهش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم درمان مبتلایان به سرطان پستان توسط تیم پزشکی گفت: در مبتلایان به سرطان پستان باید از متخصصین رشته های مختلف استفاده شده، پس از انجام عمل جراحی بیمار جهت مشاوره به پزشک متخصص رادیوتراپی انکولوژیست ارجاع داده شود تا شیمی درمانی بیمار و برنامه ریزی رادیوتراپی توسط وی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مجهز رادیوتراپی در کشور وجود دارد، گفت: پزشکان ایرانی می‌توانند با بهره گیری از این دستگاه‌ها، همگام با کشورهای پیشرفته جهان خدمات مورد نیاز رادیوتراپی را به بیماران ارایه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha