بوتاکس‌های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست. چون این نوع بوتاکس ساخت کشور چین است که در برخی بیماران باعث ایجاد عوارض آلرژی می‌شود.

قبل از تزریق بوتاکس از استاندارد بودن آن مطمئن شوید
سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو هشدار داد: قبل از تزریق بوتاکس از استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

دکتر ریحانه مهرگان در گفت وگو با ایسنا ، گفت: برخلاف تصور عامه مردم، نوع بوتاکس (دیسپورت) تاثیر چندانی در ایجاد عوارض پس از تزریق ندارد و ایجاد عوارض ناشی از تزریق بوتاکس به نوع تزریق مرتبط است که باعث ایجاد عوارض شایعی مانند افتادگی پلک‌ها به دلیل عدم مهارت کافی پزشک در تزریق می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مصرف بوتاکس مورد تایید وزارت بهداشت گفت: انواع بوتاکس‌های (دیسپورت) موجود در بازار دارویی کشور از کشور انگلیس، کره و کانادا است. بوتاکس‌های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست. چون این نوع بوتاکس ساخت کشور چین است که در برخی بیماران باعث ایجاد عوارض آلرژی می‌شود.

دکتر مهرگان با اشاره به این که قیمت بالای بوتاکس دلیلی بر مزیت آن نیست، گفت: دیسپورت‌های نوع انگلیسی و کره‌ای مورد تایید وزارت بهداشت است، این دو نوع دیسپورت تفاوت قیمت چندانی با هم ندارند ولی متاسفانه گاهی برخی پزشکان ارقام هنگفت و میلیونی را برای تزریق بوتاکس از بیماران دریافت می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: میزان تزریق دیسپورت و محل دقیق تزریق نقش مهمی در ایجاد اثرات دارو دارد که این امر به مهارت و تجربه پزشک وابسته است.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که اثرات تزریق بوتاکس به مدت 3 تا 4 ماه است، گفت: میزان اثربخشی تزریق بوتاکس در فاصله زمانی بیش از این مدت بی اثر است ولی برخی پزشکان به بهانه اثربخشی بالای نوع دارو گاه اثرات 6 ماهه یا بیشتر را به دارو نسبت می دهند در حالی که این امر فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

دکتر مهرگان در پایان خاطرنشان کرد: تزریق بوتاکس هر 4 تا 5 ماه یک بار مجاز است یعنی سالیانه می توان حداکثر 3 تزریق انجام داد، هر چند تاکنون عارضه خاصی از تزریق آن اعلام نشده است ولی بیمارانی که دچار بیماری اعصاب هستند و دارو مصرف می‌کنند باید قبل از تزریق با پزشک معالج خود مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha