سلامت نیوز : رییس انجمن مغز و اعصاب ایران با انتقاد از روش‌های انتقال بیماران سکته‌ مغزی به بیمارستان در کشور، گفت: با اینکه سکته‌های مغزی در کشور زیاد دیده می‌شود ولی درمان آن به روز نیست.

دکتر مسعود نبوی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: با پیر شدن جامعه، تعداد سکته‌های مغزی نیز افزایش می‌یابد براین اساس باید در همه بیمارستان‌ها واحدی به نام «واحد سکته » فعال باشد که این واحد اکنون بسیار بسیار محدود و تنها در برخی نقاط کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیمار سکته مغزی باید به سرعت به بیمارستان منتقل شود و چون این بیماری ناگهانی رخ می‌دهد، سرعت در درمان آن بسیار موثر است.

به گفته رییس انجمن مغز و اعصاب ایران، در این زمینه واقعا در کشور مشکل وجود دارد و ما از روش‌هایی که سال‌ها‌ است در دنیا انجام می‌شود بسیار کم و محدود استفاده می‌کنیم. نیاز است استفاده از روش‌های درمانی به روز دنیا در ایران گسترش یابد.

برای تشخیص بیماری ام‌اس مشکلی نداریم

وی درباره وضعیت بیماران ام‌اس کشور نیز گفت: برای تشخیص بیماری ام‌اس مشکلی نداریم ‌ولی برخی داروهای مورد نیاز این بیماران به کشور وارد نمی‌شود و برای تامین و واردات این داروها نمی‌توان کاری کرد.

نبوی ادامه داد: البته برخی داروهای ام‌اس در ایران ساخته شده که در کشورهای دیگر وجود ندارد و این نقطه عطفی در حوزه درمان کشور است.

وی عنوان کرد: انجمن مغز و اعصاب تنها نهاد تخصصی سیاستگذار روابط بین وزارت بهداشت و جامعه نورولوژیست است که همه مسایل مربوط به بیماری‌های مغز و اعصاب، داروهای مورد استفاده و مسایل صنفی نورولوژیست‌ها را بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha