سلامت نیوز :  محققان داده‌های بیش از 80 هزار نفر در استرالیا، اروپا، منطقه اشغالی اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند و شمال آمریکا که پس از سفر به مناطق استوایی بین سالهای 1996 و 2011 که تحت مراقبتهای پزشکی قرار گرفته بودند را مورد بررسی و تجزیه قرار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیش از 3600 (4.4 درصد) از بیماران یکی از 13 بیماری تهدید کننده زندگی را داشتند. از 13 بیماری که فوت کرده بودند 10 بیمار به دلیل مالاریا جان خود را از دست داده بودند.

مالاریا، حدود 77 درصد از تشخیص‌ها محسوب شده است که به دنبال تب‌هایی از قبیل تب تیفوئید (18 درصد) و لپتوسپیروز (2.4 درصد) تشخیص داده می‌شود.

بیماری تب شالیزار (لپتوسپیروز) گونه‌ای از بیماری مشترک بین دام و انسان است که از شالیزارها ایجاد می‌شود. علائم بیماری بیشتر تب، لرز و درد عضلانی است. عامل بیماری از طریق چشم، دهان، بینی و زخم‌های روی پوست وارد بدن می‌شود.

مالاریا توسط انتشار یک نوع انگل که به وسیله نیش پشه ماده آلوده شده ایجاد می‌شود. تب حصبه از غذا و آب آلوده در مناطق با بهداشت ضعیف به وجود می‌آید. لپتوسپیروز یک عفونت باکتریایی ناشی از قرار گرفتن در معرض آب آلوده است.

بسیاری از موارد ابتلا به مالاریا در مسافران به غرب آفریقا رخ داده است، در حالی که بسیاری از موارد تب حصبه در افرادی که به شبه قاره هند سفر داشته‌اند، دیده شده است.

هیچ موردی از ابولا، تب Lassa یا تب زرد در میان بیماران در این تحقیقات وجود نداشته است.

دکتر موگنز جنسنیوس از دانشگاه اسلو در نروژ گفت: در حالی که تشخیص و درمان مالاریا و تب حصبه و بسیاری دیگر از بیماری‌های گرمسیری را تا حد زیادی در طول سال بهبود یافته است، اگر مردم بعد از شروع علائم به سرعت درمان نشوند امکان دارد بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha