"اداره نظارت بر دارو و مواد غذایی آمریكا" با انتشار پیشنهادی ، معیارهای جدید تهیه ، آزمایش و برچسب‌گذاری محصولات ضد آفتاب را كه بدون نسخه پزشك عرضه می‌شوند، مطرح كرد.

به گزارش سلامت نیوزخبرگزاری یونایتدپرس از واشنگتن، این قواعد پیشنهادی تمام محصولات دارویی ضد آفتاب را كه حفاظت در برابر پرتوهای فرابنفش آ و ب فراهم می‌كنند، در بر خواهند گرفت.

دكتر "اندرو ون اشنباخ" یك مقام اداره نظارت بر دارو و غذای آمریكا گفت، بیش از ‪ ۳۰‬سال است مصرف‌كنندگان فقط با استفاده از فاكتور حفاظتی آفتاب سوختگی یا همان اس پی اف از میزان محافظت كرمهای ضد آفتاب در برابر پرتوهای فرابنفش ب مطلع می‌شوند.

بر اساس این طرح جدید، مصرف‌كنندگان از این پس خواهند توانست از سطح محافظت این كرم‌ها در برابر پرتوهای فرابنفش آ ‪ UVA‬نیز مطلع شوند. این امر به مصرف‌كنندگان كمك می‌كند تصمیم‌های آگاهانه‌ای برای محافظت از خود و فرزندانشان در برابر آثار مضر پرتوهای خورشید بگیرند.

سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریكا اعلام كرد، پرتوهای فرابنفش آ ‪UVA‬ عامل برنزه شدن پوست و پرتوهای فرابنفش ب ‪ UVB‬عامل آفتاب سوختگی است.

هر دو این پرتوها به پوست آسیب می‌رسانند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند.

بر اساس این طرح یك نظام درجه‌بندی چهار ستاره ایجاد می‌شود كه وجود یك ستاره نشان‌دهنده كمترین سطح محافظت در برابر پرتوهای فرابنفش آ ‪ UVA‬و چهار ستاره نشان‌دهنده بیشترین سطح محافظت در برابر این پرتوها است.

اگر یك كرم ضد آفتاب كمترین میزان محافظت در برابر این پرتوها را تامین نكند بر روی این محصول باید عبارت "فاقد محافظت در برابر ‪" UVA‬ درج شود.

سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریكا تا ‪ ۲۶‬نوامبر آماده دریافت نظرات در پایگاه‌های اینترنتی این سازمان به نشانی ‪www.regulations.gov‬ یا ‪ www.fda.gov/dockets/ecomments‬است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha