سلامت نیوز :  مقامات بهداشت و درمان آمریکا اعلام کردند که با گسترش بیماری آنفلوانزا در این کشور تاکنون 48 ایالت در حال مبارزه با این ویروس خطرناک به ویژه برای افراد مسن، هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس این گزارش، شماری از کودکانی که بر اثر آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند همچنان رو به افزایش است.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری آمریکا (CDC) تاکنون 29 کودک به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و این تعداد در گزارش هفته پیش 9 نفر بیشتر بوده است.

درحالی که هیچ سیستمی مرگ بزرگسالان را بر اثر آنفلوانزا گزارش نکرده است،اعلام شد که 8.3 درصد از تمام مرگ و میرها در 122 شهر به دلیل ذات الریه و آنفلوانزا ایجاد شده است. این میزان بیشتر از 7.2 درصدی است که آژانس سلامت آمریکا به عنوان آستانه برای شیوع بیماری تعریف می‌کند.

دکتر توماس فریدن مدیر CDC گفت: ما در میانه فصل آنفلوانزا هستیم و شاهد تغییر آن از فصل بدتر از متوسط به یک فصل بد به خصوص برای سالمندان هستیم.

وی همچنین گفت که در بسیاری از نقاط کشورهمچنان سطح فعالیت ویروس H3N2 آنفلوانزا رو به بالا دیده می‌شود و این در حالی است که در مناطق دیگر میزان عفونت شروع به کاهش کرده است.

وی افزود: اما آنفلوآنزا در سالمندان تلفات نامتناسبی داشته است.

دکتر فریدن گفت: هفته گذشته میزان افراد بستری شده در سنین 65 سال و بیشتر در بیمارستانها افزایش یافته است و در این هفته میزان افراد بستری شده در سنین 65 سال و بیشتر از آن به 82 به ازای هر 100 هزار نفر به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما تخمین زده‌ایم که به طور کلی حدود 90 درصد از مرگهای ناشی از آنفلوانزا در افراد 65 ساله و مسن تر ایجاد شده است.

فریدن خاطر نشان کرد: 29 مرگ و میر ناشی از امراض کودکان تاکنون با 153 مرگ گزارش شده در مدت 2003 تا 2004 که فصل دیگری از H3N2 بود، مورد مقایسه قرار گرفتند. با اینکه هنوز در اواسط فصل هستیم.

وی افزود: در سال گذشته 122 کودک به دلیل بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

بر این اساس حدود 36 هزار نفر به دلیل آنفلوانزا و عوارض آن می‌میرند. از سال 1976 تا 2006 تخمین زده شده است که مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا در ایالات متحده در بازه زمانی کم در حدود ۳ هزار به بالا در حدود 49 هزار نفر است.

فریدن گفت: گزارش هایی در خصوص کمبود واکسن در مناطق خاصی از کشورهمچنان وجود دارد.

شرکتهایی که برای آمریکا واکسن تولید می‌کنند طرح ریزی کرده‌اند که در مجموع 135 میلیون دوز واکسن در دسترس قرار دهند. این شرکتها با این حال قادر به تولید واکسنهای اضافی در مجموع 145 میلیون هستند و تاکنون 129 میلیون دوز توزیع کرده‌اند.

از علائم آنفلوانزا می‌توان به تب، سرفه، خستگی، دردهای سر و بدن و آبریزش بینی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha