دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 65546
سلامت نیوز :   بیست و هشتمین کنگره آکادمی چشم پزشکی آسیا و اقیانوسیه همزمان با هفتاد و یکمین کنفرانس سالانه سراسری جامعه چشم پزشکی هند در شهر حیدرآباد هند، به مدت چهار روز در حال برگزاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ˈپرناب موکرجیˈ رییس جمهوری هند، در سخنرانی خود در این کنگره، ضمن اشاره به نتایج مطالعه ای که در دانشگاه کالیفرنیا و سانفرانسیسکو انجام شده، گفت: با توجه به اهداف سازمان جهانی بهداشت برای سال 2020، تنها از طریق افزایش تعهد سیاسی، تعهد حرفه ای، تمهیدات کیفیت بالای مراقبت از چشم، افزایش آگاهی و حمایت از سازمان های غیردولتی و بخش خصوصی می توان با مسأله نابینانی مقابله کرد.

وی افزود: شرکت های بخش خصوصی و مؤسسات دولتی باید با همکاری یکدیگر با نابینایی و اختلالات دید مقابله کنند و بخش خصوصی نباید این اقدام را باری بر دوش خود تلقی کند، بلکه باید آن را راهی به سوی انجام مسؤولیت های اجتماعی بداند.

رییس جمهوری هند اظهار داشت: مطالعات کاربردی نشان می دهد که درآمد پایین نه تنها منجر به نابینایی بیشتر می شود، بلکه 64 درصد از معلولان پس از ابتلا به اختلال بینایی، به زیر خط فقر می روند.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد که تا سال 2020 حدود 76 میلیون نابینا در هند وجود خواهد داشت و اختلالات بینایی در دوره 1990 تا 2020 به دو برابر افزایش می یابد.ˈغلام نبی آزادˈ وزیر بهداشت هند نیز در این کنگره اظهار داشت: حدود 90 درصد نابینایان جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: هند با جای دادن 20 درصد از نابینایان جهان، بزرگترین جمعیت نابینای دنیا را دارد و حدود 12 میلیون نفر در این کشور نابینا و تعداد زیادی نیز به اختلال بینایی دچارند.

وزیر بهداشت هند افزود: حدود 320 هزار کودک زیر 16 سال در هند نابینا هستند که یک پنجم کودکان نابینای دنیا را شامل می شود.این کنگره چهار روزه چشم پزشکی، پس از وقفه حدود دو دهه ای، با حدود بیش از 10 هزار نفر از 110 کشور جهان در مرکز ایالت آندراپرادش هند در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha