دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 65550
سلامت نیوز : دکتر مراد هاشم زهی، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: «در رابطه با اسامی اعلام شده برای رد صلاحیت‌ها از جمله دکتر معین و دکتر صدر هنوز در ابتدای کار هستیم. هأیت نظارت مرکزی به هیچ عنوان در جایگاه اطلاع رسانی به این افراد عمل نکرده و روال کار طی دستور کار تعیین شده اجام شده است، تمام برخوردها با این افراد بر اساس قانون و مانند بقیه افراد بوده است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی در پاسخ به اینکه آیا اعتراضی از سوی افراد رد صلاحیت شده اعلام شده استیا خیر، گفت: «حرف هایی درباره اعتراض شنیده ایم اما هنوز هیأت نظارت مرکزی به طور رسمی از اعتراض این افراد اطلاع پیدا نکرده است.»

هاشم زهی درباره اینکه گفته می شود بعضی از رد صلاحیت ها سیاسی بوده است، افزود: «هیأت نظارت بدون در نظر گرفتن اسامی و جایگاه‌های خاص سیاسی، تایید یا رد صلاحیت‌ها را انجام داده و علی رغم حرف‌هایی که رد و بدل می‌شود هیچ یک از تأیید و رد صلاحیت‌ها جنبه سیاسی نداشته‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه سیاست نقشی در این تصمیمات نداشته است، گفت: «وقتی می بینیم که از هر دو جناح افرادی رد و افرادی تایید صلاحیت شده‌اند، نمی‌توان گفت که در این میان با در نظر گرفتن گرایش و اهداف سیاسی این گزینش‌ها انجام شده است.»

وی با اظهار بی‌اطلاعی از مراجعه چند تن از افراد رد صلاحیت شده به مقامات بالای مملکتی برای ادای اعتراض گفت: «این اخباری است که در رسانه‌ها منتشر شده است. نه کمیته اجرایی و نه نظارت هیچ یک از چنین روندی اطلاع ندارند.»

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی همچنین افزود: «حتی اگر مراجعه به مقامات بالا هم صورت گرفته باشد در نتیجه عمل بی تاثیر است. برای گزینش کاندید‌های انتخابات نظام پزشکی قانون و مقرراتی از پیش تعیین شده وجود دارد که برای همه افراد منتخب به یک شکل اجرا خواهد شد. هیچ کس از این قوانین مستثنی نیست. این افراد می‌توانند اعتراض خود را به رئیس جمهور هم بدهند، اما قانون پیش بینی کرده که اعتراضات ابتدا توسط هیأت نظارت شهرستان‌ها و بعد هیأت نظارت مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و برای مرحله دوم رد یا تآیید شوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha