مدیركل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خبر داد: داروی خوراكی بیماران تالاسمی «اسورال» پس از تعطیلات نیمه شعبان وارد بازار می‌شود.

دكتر فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بخشی از داروی خوراكی تالاسمی تولید و به شركت پخش كننده برای توزیع، تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان كرد: بیشتر هزینه‌ «اسورال» توسط یارانه‌ تامین شده و در نهایت قیمت آن برای مصرف كننده مبلغ كمی برآورد می‌شود.

مدیر كل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت در این زمینه به برگزاری جلسه‌ای در هفته‌ جاری خبر داد و گفت: در این جلسه چگونگی توزیع دارو مشخص می‌شود.

فاضلی با اشاره به توافقات انجام شده با انجمن تالاسمی ایران اظهار كرد: داروی خوراكی تالاسمی در ابتدا برای مصرف بیماران جوان توزیع می شود چرا كه احتمال می‌رود این دارو اثرات مطلوب را برای بیماران مسن‌تر كه اغلب با مشكلات كلیوی مواجه هستند، نداشته باشد.

وی تاكید كرد: با توجه به این كه قسمت عمده‌ای از داروی خوراكی مورد نیاز بیماران تولید شده است، تولید مابقی دارو بدون مشكل پیش بینی می‌شود.

مدیركل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: داروی خوراكی بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه نیز قرار دارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha