دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 65582
سلامت نیوز : خط های کنار چشم، چین و چروک و لکه های قهوه ای روی پوست از نشانه های پیری است. علاوه بر این علایم که روی سطح پوست نمایان می شود، پیری به ویژه پیری زودرس نشانه های دیگری نیز دارد که برای حفظ سلامت باید این علایم را شناخت و درمان کرد.

علایم خطر: خشکی دهان

خشکی دهان در اوایل صبح به دلیل بازماندن دهان ممکن است علامت آپنه خواب باشد؛ آپنه اختلال جدی است و طی آن فرد به طور مکرر دچار قطع نفس می شود. برای تشخیص این که آیا به این اختلال مبتلا هستید یا نه به سوال های زیر پاسخ دهید:

خروپف می کنید؟

هنگام بیدار شدن از خواب بی حال هستید یا سردرد دارید؟

آیا در طول روز احساس خستگی مفرط می کنید؟

آیا هنگام کتاب خواندن، تماشا کردن تلویزیون یا رانندگی به خواب می روید؟

آیا حافظه تان ضعیف شده است و در تمرکز کردن مشکل دارید؟

اگر به دو یا بیشتر از دو پرسش،پاسخ مثبت داد ه اید در معرض خطر اختلال آپنه قرار دارید و باید به پزشک مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که باید به پهلو بخوابید. خوابیدن به پشت باعث می شود زبان و کام شما در پشت گلو قرار گیرد و مجرای هوا مسدود شود. قرار دادن بالشت بین پاها، باعث می شود تمام شب به پهلو بخوابید و خواب خوبی داشته باشید.

علایم خطر: قرمزی چشم

التهاب چشم ممکن است علامت آرتروز (نوعی التهاب دردناک و سفت شدن مفاصل) باشد. این روند در چشم ها نیز التهاب ایجاد می کند و در نتیجه باعث قرمز شدن آن ها می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد، هر چه آرتروز زودتر درمان شود، نتیجه بهتری به دست می آید. بنابراین با ظاهر شدن اولین علامت به پزشک مراجعه کنید. برای تسکین درد آرتروز از بابونه گاوی که خاصیت ضدالتهابی دارد، استفاده کنید.

علایم خطر: خاکستری شدن رنگ پوست

اگر پوست شما همانند گذشته شاداب و شفاف نیست، ممکن است نشانه ناراحتی کلیوی باشد. کلیه ضایعات و مایعات اضافه موجود در خون را تصفیه می کند که از طریق ادرار دفع می شود. ناراحتی کلیوی باعث کم خونی می شود و این امر باعث خاکستری شدن پوست می شود. بنابراین اگر پوست شما نسبت به گذشته کدر شده است، به پزشک مراجعه کنید.

علایم خطر: از دست دادن حس بویایی

این علامت در برخی موارد نشانه بیماری پارکینسون است و معمولاً به آرامی آغاز می شود و به مرور زمان بدتر می شود. پارکینسون باعث لرزیدن عضله، کند شدن حرکت های ارادی، سفت شدن عضله و از دست دادن تعادل می شود. برای تشخیص به موقع این بیماری حس بویایی خود را آزمایش کنید. گوش پاک کن آغشته به الکل طبی را کنار ناف خود نگه دارید و به آهستگی به طرف بینی ببرید. اگر در فاصله ۲۰ تا ۳۰سانتی متر از بینی قادر به تشخیص بو شده اید، این یعنی که حس بویایی شما طبیعی است. اما اگر فقط از فاصله ۱۰ سانتی متری این بو را حس کنید، این نشانه از دست دادن حس بویایی است. البته باید دانست ضعیف شدن حس بویایی دلایل دیگری نیز دارد.

علایم خطر: مو نداشتن پا و انگشتان

این موضوع در برخی موارد نشانه بیماری عروقی است که به سکته و حمله قلبی منجر می شود. به طور معمول پا مو دارد. با بالا رفتن وزن به مرور زمان، میزان کلسترول افزایش پیدا می کند و باعث انسداد رگ ها می شود و در نهایت جریان خون را قطع می کند. در نتیجه تمامی رگ های ریز زیر پوست می میرد و فولیکول های مو نیز از بین می رود. اگر متوجه پوست براق و بدون مو در پای خود شدید، نسبت به مشکلات عروقی حساس شوید. خوشبختانه می توان تراکم رسوب در رگ ها را متوقف کرد.

علایم خطر: برآمدگی انگشتان پا

برآمدگی نوک انگشتان پا در برخی موارد بیانگر سرطان سینه است. همچنین این برآمدگی نشان می دهد که اکسیژن به طور کامل در تمام بدن پخش نمی شود که گاه نشانه بیماری ریوی یا قلبی است.

علایم خطر: از دست دادن شنوایی

بیشتر ما تصور می کنیم که از دست دادن یا کم شدن شنوایی ناشی از مشکلات گوش است اما این اولین علامتی است که نشان می دهد در حال پیر شدن هستیم.

یکی از مشخصات آلزایمر مسدود شدن مسیر مغز و سلول های عصبی اندام هاست. این رسوب باعث می شود نورون ها در مغز به درستی عمل نکند . در پی این امر مراکز متعدد مغزی به تدریج از کار می افتد. بنابراین در برخی موارد متوقف شدن عملکرد مرکز شنوایی به طور مستقیم با آلزایمر مرتبط است.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha