رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از عقد تفاهم نامه پیوند اعضا بین این دانشگاه و سازمان نظام پزشكی كشور خبر داد و گفت: بدین ترتیب جامعه پزشكی در عمل انسان دوستانه پیوند اعضا پس از مرگ مغزی مشاركت می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر زالی در حاشیه مراسم روز پزشك به خبرنگاران گفت: به موجب این تفاهم نامه تسهیلات لازم برای آموزش و بسیج جامعه پزشكی به صورت پكیج‌های آموزشی در اختیار اعضای جامعه پزشكی قرار می‌گیرد.


وی بیمارستان مسیح دانشوری را از مراكز فعال تامین اعضا برشمرد و ادامه داد: این مركز كارت اهدا عضو را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان اهدا عضو قرار می‌دهد.


رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان این كه با مشاركت و مساعدت معاونت اجرایی رییس جمهور یك میلیارد تومان برای تشكیل بانك اعضا با استانداردهای نوین هزینه می‌شود، افزود: به ازای هر بیمار مبتلا به مرگ مغزی 13 بیمار می‌تواند از پیوند اعضا بهره مند شوند.


زالی میزان پیوند اعضا را در كشور حیرت انگیز و بی رقیب در منطقه عنوان كرد و در ادامه با اشاره به انجام 25 هزار پیوند كلیه در كشور یادآور شد: ایران در زمینه پیوند كلیه به شیوه لاپاراسكوپی حائز مقام سوم در جهان است.


وی به اعزام تیمی از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به كشور یمن برای آموزش پیوند قرنیه اشاره كرد و گفت: دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با حفظ و صیانت از حقوق مردم ایران آمادگی پیوند اعضا در منطقه را دارد.


زالی در پایان یادآور شد: برای حفظ حقوق ایرانیان، دهنده عضو به نیازمندان خارجی باید از همان كشور تامین شود و تاكنون چندین پیوند از كشور آذربایجان،‌كویت، افغانستان و عربستان با حفظ شرایط در ایران به انجام رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha