دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 65590

سلامت نیوز :  رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه صنایع دخانی در راستای توسعه منافع همواره در تلاش برای حفظ وابستگی جسمی و روانی به مصرف محصولات خود در جوامع هستند، اظهار داشت: ‌یکی از ترفندهای نسبتاً نوین این صنایع تولید انواع سیگارهای الکترونیک تحت عنوان الکترواسموک است که با هدف ترک سیگار توزیع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سعیدی خاطر نشان کرد: مشارکت برخی شرکتهای چند ملیتی اعم از صنایع دارویی با ادعای موثر بودن این محصولات در ترک دخانیات به بازار کشورهای مختلف جهان راه پیدا کرده است و بسیاری از افراد با هدف ترک یا کاهش مصرف دخانیات به مصرف آن رو می‌آورند.

وی خاطر نشان کرد: همه اقدامات مرتبط با تولید عرضه و مصرف این گونه محصولات به دلیل خاصیت اعتیادآوری و بیماری زایی آن، مشمول قوانین و مقررات منع و تبلیغ محصولات دخانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: ‌همچنین موارد منع تولید، عرضه و مصرف این محصول طی نامه‌ای به اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ‌مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد، ‌سازمان بازرسی و نظارت اصناف مشهد و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha