سلامت نیوز :  اکبر فاضل پیش از ظهر امروز در نشست خبری راه‌اندازی نخستین دوره ماستر‌شیپ در دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران اظهار داشت: دوره دندانپزشکی عمومی یک دوره شش ساله استاندارد و بین‌المللی است که همه دندانپزشکان 30 سال است که با این روش وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه روش‌های نوینی هر روز وارد مجامع علمی و بین‌المللی در عرصه پزشکی به ویژه دندانپزشکی می‌شود تصریح کرد: برای ارتقای سطح علمی دندانپزشکان عمومی باید چاره‌ای می‌اندیشیدیم چرا که امکان ورود همه دندانپزشکان عمومی به دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به دلیل محدودیت ظرفیت وجود ندارد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه دوره‌های ماستر‌شیپ براساس اولویت‌های گروه دندانپزشکی برنامه‌ریزی می‌شود خاطر نشان کرد: برخی رشته‌های نوپدید که اخیراً وارد بازار کار شده‌اند ممکن است در برنامه درسی فارغ التحصیلان قدیمی دندانپزشکی عمومی نبوده باشد و قطعا این دندانپزشکان باید دوره‌های جدید را بگذرانند.

وی گفت: ما نباید خود را به برنامه‌های تئوری محدود کنیم و اجرای برنامه‌های عملی در راستای افزایش مهارت دندانپزشکان بسیار ضروری است و دوره‌های ماستر‌شیپ پیش از این در مراکز علمی معتبر دنیا با عناوین مختلف تعریف و اجرا شده است.

فاضل نخستین دوره ماستر‌شیپ برای دندانپزشکان را دوره ایمپلنت اعلام کرد و گفت: از اسفند‌ امسال از طریق مصاحبه 8 نفر از دندانپزشکان عمومی وارد دوره ماستر‌شیپ ایمپلنت می‌شوند تا رسالتمان را در جهت ترویج علوم روز در این حوزه به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی 600 ساعت و طی یک سال برگزار خواهد شد افزود: حسن این دوره این است که دندانپزشکان به طور عملی و بر بالین بیمار توسط استاد باتجربه آموزش می‌بینند و بیشتر با کار آشنا می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا دوره ایمپلنت در برنامه آموزشی دانشجویان جدید دوره دندانپزشکی عمومی گنجانده شده گفت: کوریکولوم آموزشی(برنامه درسی) دوره دندانپزشکی عمومی بازنگری شده و امسال ابلاغ شد که در این برنامه درسی یک واحد اختیاری با عنوان ایمپلنت برای دانشجویان در نظر گرفته است.

فاضل تأکید کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان حجم دروس دانشجویان را بیش از این افزایش داد ما بسیاری از رشته‌های جدید را در قالب واحدهای اختیاری برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha