سلامت نیوز : علیرضا زالی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس، افزود: حجم بالای مطالبات جامعه پزشکی طی سالهای اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و انباشته، متراکم و پیچیده شده است و متأسفانه خروجی متناسبی از سوی مسئولان برای رسیدگی به آنها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: متأسفانه اکثریت جامعه پزشکی به خصوص پزشکان جوان، ماماها و گروههای پیراپزشکی از وضعیت معیشتی و اشتعال خود ناراضی هستند و گلایه دارند. کم کم این مسئله دارد به یک معضل جدی تبدیل می‌شود، توزیع درآمدها در بخش خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه نیست و فاصله کمترین و بیشترین درآمد در این سیستم بسیار بیشتر از 15 سال پیش است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت:‌ اگر هر چه زودتر مسئولان در سازمان نظام پزشکی، دولت و مجلس برای رفع این مشکلات چاره‌جویی و اقدام عملی نکنند این مسائل به صورت عقده فروخته پا بر جا می‌ماند و به شکل انفعال و انزوای جامعه پزشکی و نبود نشاط و طراوت در این قشر فرهیخته به مسائل پیچیده‌تری تبدیل می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سالهای اخیر منافذی بین جامعه پزشکی و دست اندرکاران نظام سلامت از یک طرف و جامعه پزشکی و مردم از طرف دیگر شکل گرفته است که موجب بی‌اعتمادی شده است. شرط اساسی رفع این مشکلات رفع این دیوار بی‌اعتمادی است.

وی گفت: خوشبختانه مردم ما افراد قدرشناسی هستند و قدر زحمات و تلاشهای جامعه پزشکی را که برای سلامت آنها تلاش می‌کنند، می‌دانند، آنها هم خواهان حفظ شأن و منزلت و رفاه جامعه پزشکی هستند زیرا پزشکان با جان و نأموس مردم سر و کار دارند و به همین علت از قدیم یک نوع قداست برای جامعه پزشکی وجود داشته است اما با توجه به بی‌اعتمادی‌های شکل گرفته نیازمند ایجاد یک قداست نوین برای جامعه پزشکی کشور هستیم.

زالی افزود: مسئله مهم دیگر سیاست زدایی از حوزه صنفی و حرفه‌ای نظام پزشکی است و اگر نگاه سیاسی در این حوزه پر رنگ شود، خود به خود نگاه صنفی و حرفه‌ای به حاشیه رانده می‌شود و این آفت بزرگی است که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در ادامه این مصاحبه تفصیلی با تشریح وضع موجود به ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات جامعه پزشکی و خدمات بهداشتی به مردم و مسائل و تخلفات موجود در این حوزه پرداخت. مشروح این مصاحبه فردا در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha