سلامت نیوز : هرمز شمس در گفت‌وگو با فارس درباره عارضه تنبلی چشم در کودکان توضیح داد: در این عارضه معمولًا یکی از چشم‌ها نمی‌بیند و گاهی ممکن است یکی از چشم‌ها دچار انحراف شود.

وی با بیان اینکه این مشکل فقط با آزمایش چشم کودکان در 3 تا شش سالگی قابل تشخیص است، اظهار داشت: در اغلب موارد بیمار برای درمان به استفاده از عینک نیاز پیدا می کند. در برخی موارد نیز یکی از چشم‌ها باید مدتی بسته شود، تا چشم دیگر بهبود یابد.

این متخصص چشم پزشکی تأکید کرد: هر چه سن کودک کمتر باشد، درمان بهتر و سریعتر انجام می‌شود و در سنین بالا درمان این عارضه دشوار است.

شمس داشتن سابقه استفاده از عینک در والدین را حائز اهمیت دانست و افزود: داشتن سابقه تنبلی چشم در خانواده و عینکی بودن پدر یا مادر به ویژه اگر نمره چشم‌ها متفاوت باشد شرایط را برای کودک حساس‌تر می‌کند و باید دقت و توجه بیشتری شود.

شمس گفت: با توجه به اینکه کودک امکان ابراز مشکل خود را ندارد، تشخیص تنبلی چشم در سه سالگی بدون مشورت با پزشک دشوار است اما گاهی به وجود آمدن انحراف در چشم می‌تواند نشانه عارضه تنبلی چشم باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از چشم‌ها برای درمان بسته می‌شود باید مراقبت کرد که چشم سالم دچار تنبلی نشود به عبارتی بهتر است چشم سالم در تمام مدت بسته نشود.

این چشم پزشک افزود: با خرید عینک‌های رنگی یا بچگانه می‌توان کودکان را در همکاری برای درمان تشویق کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha