سلامت نیوز : عبدالرضا شاهرضایی در گفت و گو با فارس،افزود: جمعیت هلال احمر بیش از 30 سال است که در بخش توانبخشی کار می‌کند و با 78 کلینیک در سراسر کشور خدمات توانبخشی و طب فیزیکی را ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: واحدهای کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و غیره در مراکز هلال احمر فعالیت‌ دارند و همچنین در بخش فیزیکی دست و پای مصنوعی، اروتز و پروتز را تولید می‌کنیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: سالانه بیش از 100 هزار نفر به واحدهای هلال احمر برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند تاکنون در بخش درمانی وارد نشده بودیم اما به واسطه خلائی که در این زمینه در کشور وجود دارد جمعیت هلال احمر کار را شروع کرد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر طی چند سال اخیر با سرمایه قابل توجهی پروسه عمرانی بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی با نام نورافشار در منطقه دارآباد تهران آغاز کردکه امیدواریم این بیمارستان تا پایان امسال تجهیز و آماده ارائه خدمات شود.

شاهرضایی ادامه داد: ارائه خدمات فوق تخصصی برای مصدومان مغزی و نخاعی یک نیاز جدی برای این بیماران است. افرادی که به علت داشتن تومور ضربه‌های مغزی، آسیب‌های نخاعی و صدمات وارده به سیستم عصبی دارند و دچار مشکل شده‌اند، قطعاً در روند درمان و جراحی به فعالیت بازتوانی نیاز دارند که زمان‌بر و نیازمند اطلاعات تخصصی است تا افراد بتوانند به زندگی نزدیک شوند.

وی افزود: مشابه یک چنین بیمارستانی نه تنها در کشور حتی در منطقه هم وجود ندارد. این بیمارستان 100 تخت بستری، ۳ اتاق عمل مجهز به تجهیزات تخصصی و ۱۶ واحد ICU دارد.

معاون رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: همچنین مرکز پزشکی ورزشی را به صورت تخصصی طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات تخصصی را نیز در زمینه ارائه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha