شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6560

رییس انجمن پزشکان داخلی، درمان واریس با لیزر را صرفا تبلیغاتی عنوان و تاكید كرد: لیزر در درمان واریس روش قطعی نخواهد بود.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: واریس بیماری است که در آن عروق وریدی دچار اختلال می‌شوند، به طوری که جدار رگ‌ها و یا دریچه‌ رگ‌های وریدی آسیب خواهند دید. این اختلال غالبا در ساق پای افراد رخ می‌دهد اما به ندرت می‌تواند در معده و مری افراد هم به وجود آید که علت آن اغلب عارضه کبدی است.

وی با رد درمان واریس به وسیله لیزر گفت: لیزر در درمان واریس روش قطعی نخواهد بود چرا که در واریس تعداد زیادی از رگ‌ها دچار مشکل می شوند؛ در حالی که لیزر تنها قابلیت درمان یک رگ را دارد. همچنین در موارد دیگر این بیماری احتمال اختلال رگ عمقی وجود دارد که با لیزر نمی توان آن را درمان کرد.

دکتر خسرونیا، درمان با لیزر را روشی صرفا تبلیغاتی عنوان کرد و در رابطه با درمان واریس گفت: با استفاده از سونوگرافی می‌توان این بیماری را تشخیص داد و با استفاده از جوراب‌های واریس و ورزش‌های معمول و دستورات مبنی بر تغییرعادات روزانه می‌توان آن را تا حد زیادی کنترل كرد.

وی در ادامه به ایسنا گفت: در بیماری واریس بیشترین مشکل، درد ساق پای بیمار است و در بعضی موارد عارضه لخته شدن خون می‌تواند به آمبولی ریه منجر شود که از عوارض خطرناک این بیماری است.

رییس انجمن پزشکان داخلی در رابطه با پیشگیری از ابتلا به واریس توصیه کرد: بهتر است افراد از آویزان ماندن پاهای خود جلوگیری کرده و در پروازها و مسافرت‌های طولانی که در حالت نشسته قرار دارند، هر از چند گاهی از جای خود بلند شده و اندکی قدم بزنند همچنین افراد باید در طول روز پاهای خود را برای مدتی بالاتر از سطح بدن قرار دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha