سلامت نیوز : سعید مهدوی در گفت‌وگو با فارس افزود: نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر بیشترین ضرر را به آزمایشگاه‌های تشخیصی وارد کرد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌ها از نظر تجهیزات پزشکی مانند کیت آزمایشگاهی به ارز وابسته هستند و بنابراین در ماه‌های اخیر شاهد بیشترین ضرردهی آزمایشگاه‌ها بوده‌ایم.

رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت گفت: به همین دلیل از معاون درمان وزارت بهداشت و وزیر سابق بهداشت درخواست رسمی برای بازنگری تعرفه‌های آزمایشگاهی را داشته‌ایم که متأسفانه وزارت رفاه برای بازنگری و افزایش تعرفه‌ها اقدامی انجام نداد و معتقد است تعرفه‌ها فقط یکبار در سال اعلام می‌شود.

مهدوی تصریح کرد: واقعیت این است که فقط شرکت‌های محدودی موفق به دریافت ارز مرجع شده‌اند و اکثر شرکت‌های تجهیزاتی مجبور به دریافت ارز آزاد شده و این امر بسیاری از آنان را در شرایط عقب ماندگی قرار داد.

وی ادامه داد: علاوه بر هزینه‌های تحمیل شده به دلیل نوسانات ارزی باید هزینه‌های حقوق پرسنل، آب، برق و گاز که بر اثر آزاد شدن یارانه‌ها به آزمایشگاه‌ها تحمیل می شوند را افزود.

مهدوی از آزمایشگاه‌هایی که در چنین شرایطی کیفیت خدمات ارائه شده خود را در وضعیت مناسب قرار داده و در این مورد بیماران اعتراضی نداشته‌اند تشکر کرد و گفت: این واقعیت که بیماران گران‌تر از تعرفه‌ها خدمات را دریافت می‌کنند شکی نیست و این به دلیل گران شدن قیمت تمام شده خدمات و تجهیزات است.

رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت گفت: در شرایط فعلی کمتر آزمایشگاهی وجود دارد که پا را عقب کشیده و خدمات مناسب به مردم ارائه ندهد.

وی افزود: تحریم‌های شدیدی برای آزمایشگاه‌ها وجود دارد اما با تمام این شرایط به ارائه خدمات ادامه می‌دهند چرا که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha