سلامت نیوز : گزارش جدید انجمن سرطان آمریکا از آمار سالانه سرطان در این کشور نشان داد که تا سال 2009 میلادی نرخ کلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در مقایسه با نقطه اوج این آمار در سال 1991 حدود 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این آمار نشان می‌دهد که در این دوره از مرگ حدود 1.2 میلیون نفر بیمار سرطانی جلوگیری شده است. این گزارش تازه حاکیست، آمار مرگ ناشی از سرطان در آمریکا از 215.1 مورد در هر 100 هزار نفر در سال 1991 به 173.1 مورد در هر 100 هزار نفر در سال 2009 میلادی کاهش یافته است. این کاهش آماری در مورد چهار نوع سرطان مهم شامل سرطان‌های ریه‌، روده و راست روده، پستان و پروستات مشاهده شده است.

طی دو دهه گذشته نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان‌های راست روده، سرطان پستان در زنان و سرطان ریه در مردان بیش از 30 درصد و نیز در مورد سرطان پروستات، بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان بهداشتی این انجمن، این کاهش چشمگیر در شمار قربانیان بیماری سرطان بیش از هر چیز نتیجه کاهش استعمال سیگار در مورد سرطان ریه و بهبود روند تشخیص زودهنگام و درمان به موقع در مورد سرطان‌های پستان، پروستات و راست روده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha