دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 65623

5/5 درصد مرگ و میرها غیر از سوانح در تهران مربوط به آلودگی هوا است به آن معنا که اگر از مجموع میزان مرگ و میرها،آمار مرگ های ناشی از حوادث را کسر کنیم، 5/5 درصد باقیمانده مربوط به آلودگی هوا است.

آلودگی هوا عامل مرگ تهرانی ها
سلامت نیوز : رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد 5/5 درصد مرگ و میرها غیر از سوانح در تهران مربوط به آلودگی هوا است به آن معنا که اگر از مجموع میزان مرگ و میرها،آمار مرگ های ناشی از حوادث را کسر کنیم، 5/5 درصد باقیمانده مربوط به آلودگی هوا است.

دکتر ˈکاظم ندافیˈ در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد این آمار ، نسبتا بالا است و باید کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد در هیچ کجای دنیا، آمار جمعیتی که بطور دقیق به علت آلودگی هوا جان خود را از دست داده باشند، ثبت نمی شود بلکه براساس آلودگی هوا در شهر، ترکیب جمعیتی و اطلاعات پایه در مورد بیماری ها، مدل های آماری مربوط به مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا استخراج می شود.

ندافی با بیان اینکه آگاهی از وضعیت آلودگی هوا می تواند نقش مهم و موثری در اتخاذ تصمیم های حفاظتی مردم و نیز اطلاع از روند تغییرات آلاینده های هوا را به همراه داشته باشد، یادآور شد: مردم می توانند با استفاده از سامانه های اطلاع رسانی از وضعیت کیفی هوا مطلع شوند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد هنگام آلودگی هوا مردم به ویژه مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان تا حدممکن از انجام هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل انجام ندهند.

ندافی تاکید کرد اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از سوی دولت مطمئنا در کاهش آلودگی ها و آمار مراجعات به بیمارستان ها و مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ماه گذشته اعلام کرد که تهران از ابتدای سال تا (دی ماه) 112 روز هوای ناسالم ، یک روز هوای بسیار سالم و تنها 178 روز هوای سالم داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha