سلامت نیوز : رییس اورژانس کشور گفت: ۲۰ هزار و ۶۸ نفر سال گذشته در حوادث جاده‌ای کشته و ۸۰۰ هزار نفر مجروح شدند یعنی در هر ساعت ۲ کشته و ۸۸ مجروح در کشور داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ غلامرضا معصومی حوادث جاده‌ای را از عوامل مهم مرگ و ایجاد ضایعه نخاعی در کشور ذکر کرد و گفت: پیشگیری بهترین راه برای کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث و ضایعات نخاعی است و ما باید در این حوزه بحث‌های حمایت طلبی و پیشگیری را بشدت در کشور پررنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای ضایعات نخاعی فقط مختص ایران نیست، افزود: حتی کشور‌های پیشرفته مانند آمریکا هم با این موضوع دست به گریبانند و کار زیادی نمی‌توانند انجام دهند به طوری که تا پایان سال ۲۰۱۲ آمار بیماران ضایعه نخاعی براثر حوادث رخ داده در این کشور به ۲۷۰ هزار نفر رسید که ۱۲ هزار نفر آن مربوط به سال ۲۰۱۲ میلادی بود.

وی تعداد بیماران ضایعات نخاعی در کانادا را هم بالغ بر ۴۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۷۸۵ مورد از این میزان مربوط به سال ۲۰۱۲ بوده است.

رئیس اورژانس کشور ناتوانی را سومین عامل مرگ در جامعه ایرانی خواند و گفت: سقوط از ارتفاع ششمین علت مرگ مردم است.

معصومی با بیان آنکه ایران دومین کشور در بحث جامعه ایمن است، گفت: با ثبت ۲۴ جامعه ایمن در کشور، ایران پس از چین دومین کشور است که به سمت ایجاد جامعه‌ای ایمن پیش می‌رود اما نباید فراموش کرد که این مسیر بسیار طولانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha