سلامت نیوز :  قائم مقام سازمان محیط زیست گفت: خودرو سازان در ارتباط با میزان متانول موجود در بنزینی که قرار است با استاندارد یورو ۴ تولید شود اشتباه کردند، عدد ۵. ۳ درصد را ۳۵ درصد خواندند که این اشتباه از ناحیه خودرو ساززان بود.

علی محمد شاعری در گفتگو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب، افزود:‌ خودرو سازان در ارتباط با میزان متانول موجود در بنزینی که قرار است با استاندارد یورو ۴ تولید شود اشتباه کردند. عدد ۵. ۳ درصد را ۳۵ درصد خواندند که این اشتباه از ناحیه خودرو سازان بود.

وی گفت: وزارت نفت با حذف سرب از بنزین mtbe را اضافه کردند و اکنون این وزارت بنزین با غلظت ۵. ۳ درصد را تولید خواهد کرد و این میزان متانول در سوخت آزمایشی است که به صورت پایلوت در کرمانشاه تولید خواهد شد.

شاعری خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌ها بنزین با متانول ۲۰ درصد هم تولید می‌کنند مانند چین و در بسیاری از کشور‌ها با درصدهای بالا‌تر از کشور ما تولید می‌شود.

وی افزود: البته باید تاکید کنم که این بنزین برای صورت و چشم مضر است و افراد باید هنگام استفاده از این سوخت مراقب باشند تا بنزین با صورت آن‌ها تماس پیدا نکند و همچنین از عادت غلط میک زدن برای خروج بنزین از باک خودرو به طور حتم خودداری کنند چرا که ممکن است عوارض سوء داشته یاشد.

وی گفت: ما اعلام کردیم که برای جلوگیری از خوردگی موتور و همچنین جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی درصد متانول را به حداقل برسانند و از فرمول‌های مناسبی استفاده کنند که آثار بد زیست محیطی نداشته باشد.

قائم مقام سازمان محیط زیسط تصریح کرد: موضوع سلامت بنزین تولیدی توسط وزارت نفت ربطی به وزارت بهداشت ندارد و وزارت نفت بر اساس الگوهای جهانی تولید خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha