تمام امواج به نوعی تاثیراتی سوء در سلامت دارند ولی درباره اثبات ایجاد مشكل توسط امواج پارازیت‌های موجود در تهران بزرگ، متاسفانه كار علمی انجام نشده.

متاسفانه‌درباره تاثیرات پارازیت‌ها كارعلمی انجام نشده است
سلامت نیوز :  تمام امواج به نوعی تاثیراتی سوء در سلامت دارند ولی درباره اثبات ایجاد مشكل توسط امواج پارازیت‌های موجود در تهران بزرگ، متاسفانه كار علمی انجام نشده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ سال گذشته در مجلس هشتم از وزیر ارتباطات دعوت كردیم كه راجع به آنتن‌های ماهواره گزارش بدهد و اعلام كرد كه طبق استاندارد جهانی عمل می‌كنیم. از معاونت درمان وزارت بهداشت خواستیم كه كار تحقیقی درباره تاثیر پارازیت‌ها انجام دهد كه نتیجه تحقیق را هنوز به كمیسیون نداده‌اند.

اما طبق نتایج بررسی‌هایی كه در دنیا انجام شده، بسیاری از این امواج، بر سلامت جامعه اثر سوء دارد و موارد متعددی از عوارض جسمانی ناشی از تاثیر پارازیت‌ها در مقالات علمی گزارش شده است البته میزان تاثیرات بستگی به مقدار امواج و مدت مواجهه با آن را دارد. ما همچنان منتظر گزارش معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم.

البته وجود پارازیت‌ها و منبع ارسال‌كننده‌های آنها اهمیت ندارد، بلكه مهم این است كه این امواج چه خطری برای سلامت جامعه دارد. قطعا هیچ نهاد یا گروهی در كشور نیست كه حاضر به ایجاد خطر برای سلامت جامعه باشد و حتما نكات ایمنی و بهداشتی مد نظر قرار می‌گیرد اما باید بررسی كارشناسی دقیق صورت بگیرد و تا زمانی كه چنین بررسی صورت نگرفته باشد بدون دلایل منطقی و علمی نمی‌توانیم درباره شدت و نوع عوارض نظر قطعی بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha