سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 65680
سلامت نیوز : برای کسانی که به خوش ‌لباس بودن اهمیت می‌ دهند، رفتن از فصلی به فصل دیگر علاوه بر تغییرات معمولی، معناهای دیگری هم دارد و به دنبال طرح، رنگ و مدل های زیبا، جذاب و در عین حال مناسب فصل جدید می ‌گردند. اصولا طراحی و انتخاب رنگ و طرح لباس برای فصول گرم سال ساده ‌تر است و با وارد شدن به نیمه‌ سرد سال دوباره خیلی ‌ها این دغدغه را دارند که چه لباس‌هایی مناسب‌ تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اگر شما هم از خرید پارچه یا لباس های زمستانی ‌تان در سال های گذشته احساس رضایت نمی‌ کردید و با پوشیدن آنها احساس خوبی نداشتید، شاید به نکات و ریزه کاری های لازم توجه نمی کردید و حالا وقتش رسیده که هنگام خرید جدیدتان آنها را به کار بگیرید.

چه رنگی شویم؟

آنچه اغلب به آن بی‌ توجهی می ‌شود این است که علاوه بر جنس پارچه و لباس، بهتر است رنگ آن نیز با فصل هماهنگی داشته باشد و هارمونی مناسبی در این رابطه رعایت شود. اصولا رنگ‌ های تیره‌ برای فصل های سرد سال بیشتر مد نظر طراحان لباس قرار می‌گیرد و علاوه بر رنگ مشکی که همیشه مورد توجه است، از سایر رنگ‌ های تیره و گرم به تناسب نوع لباستان می‌ توانید بهره بگیرید. یکی از مهم ‌ترین این رنگ‌ ها قهوه‌ای است که با طیف وسیع پررنگ و کمرنگی که دارد و علاوه بر آن با سایر رنگ‌ ها ترکیب مناسبی می ‌سازد، می‌ تواند بیشترین کاربرد را برایتان داشته باشد. شتری، خاکی و سدری نیز رنگ هایی هستند که در کنار مشکی و قهوه‌ ای ترکیب مناسبی ‌می ‌سازند و می‌ توانند به عنوان شال و روسری برای دختران یا تی‌شرت و کت برای پسران در پوشش به کار گرفته شوند.

مناسب سن‌ خودتان

یکی از رنگ هایی که ممکن است کمتر استفاده شود ولی جذابیت خاص خود را خواهد داشت، رنگ یشمی است. این رنگ چه به عنوان مانتو برای دختران و چه به عنوان پیراهن و تی‌شرت برای پسران با انواع شلوارهای پارچه ‌ای و جین در رنگ های مختلف ترکیب خوب و چشمگیری خواهد ساخت که خوب است در این فصل از آن غافل نشوید. اگر جزو دختران و پسران نوجوان و جوانی هستید که تیپ‌ های اسپرت می ‌زنند توصیه ما این است که قرمز را در ترکیب لباس های زمستانی‌تان فراموش نکنید. اگر هم کمی سنتان بالاتر است یا به پوشیدن لباس های رسمی و کلاسیک علاقه دارید خوب است زرشکی و بادمجانی را امتحان کنید. ترکیب لباس آجری با کیف، کفش و کمربند قهوه ‌ای هم از دیگر پیشنهادهای ما برای این فصل است. زیتونی هم رنگی است که کلاسیک و شیک است و به راحتی با روسری و شال های متنوع و شلوارهای پارچه ‌ای و جین ست می شود.

جنس داریم تا جنس!

در کنار حساسیتی که روی رنگ و مدل لباس هایتان دارید، از انتخاب پارچه مناسب هم غافل نشوید. پارچه هایی که برای لباس های زمستانی در نظر می‌گیرید باید گرم و در عین حال راحت باشند بنابراین پارچه های مخمل ساده و کبریتی، چرم، جیر و پارچه های پشمی مناسب لباس های این فصل هستند.

اگر خواستید پالتو، دامن یا یک کت زمستانی بدوزید خوب است بدانید اصولا پارچه های پشمی چهارخانه برای این کار در نظر گرفته می‌شوند بنابراین استفاده از پارچه هایی با چهارخانه ریز یا درشت و حتی ترکیبی از این دو، تجربه ای است که پیش از این به خوبی جواب داده و زیبایی اش ثابت شده است؛ اما در عین حال می توانید به جای استفاده از تجربه های قدیمی، به سراغ پارچه های گلدار، پارچه هایی که پر از طرح و نقش هستند و حتی پارچه های ساده ای که خودتان روی آنها گلدوزی کرده اید بروید و لباسی ویژه خودتان داشته باشید.

پاپوشی برای زمستان

از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که فقط لباس های گرم نیستند که برای این فصل باید آماده شان کنید بلکه کفش مناسب این فصل نیز به همان اندازه اهمیت دارد. برای این فصل باید با کفش های جلوباز، کفش های پارچه ای و صندل های تابستانی‌تان خداحافظی ‌کنید و خودتان را برای پوشیدن چکمه های ساق بلند و کفش های گرمتر آماده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha