سلامت نیوز : سیدراضی نوری امروز در گفت‌وگو با فارس در شوش اظهار داشت: بیماران خاص به ویژه هموفیلی، ام‌اس و... برای تامین داروهای روزمره خود با مشکل مواجه شده‌اند و باید برای رفع مشکلات در این حوزه تلاشی جدی کرد.

وی افزود: تامین داروی این بیماران تنها 3 درصد از کل داروی کشور است ولی ایجاد مشکل برای این افراد علاوه بر بار مشکلات بیماری صعب‌العلاج درد تامین دارو را نیز بر خانواده‌ها و بیماران می‌افزاید و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

وی تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات دارو در کشور برنامه‌ریزی جامعی انجام شود و در این باره باید مشکلات را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی جامعی در دستور کار قرار داد. 

*مدیریت بخش دارو ضعیف است

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی دارویی مانند «استامینیفون» را ایران تولید می‌کند ولی در تامین این داروها در برخی شرایط با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی تنها مدیریت دارو در کشور مقصر است و باید به نحوی تامین دارو در سراسر کشور را زیر نظر داشته باشد.

این پزشک عمومی افزود: می‌توان در بخش دارو در کشور مستقل بود و نیازی به خارج نداشت ولی این اتفاق تنها با پژوهش و تحقیق فراوان اتفاق خواهد افتاد و باید در اینباره برنامه‌ریزی زیربنایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha