سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 65684
سلامت نیوز : محمد حسن طریقت منفرد شامگاه دوشنبه در مراسم سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت و جشنواره خدمات الکترونیک سلامت در سالن همایشهای رازی افزود: با گزارشی که مسئول دفتر آمار و فناوری وزارت بهداشت از توسعه خدمات الکترونیک در وزارت بهداشت ارائه کرده است و من اطلاع پیدا کردم امیدوارم در آینده به جایی برسیم که یک مسئول در وزارت بهداشت بتواند متوجه شود که چه کسی، در کجا چه خدمت بهداشتی و درمانی را دریافت می کند و احیاناً در کجا معطل یا دچار مشکل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: به این ترتیب هر مسئولی که در این جایگاه پاسخگویی بنشیند می تواند بداند که در این لحظه چه اتفاقی در زیر مجموعه خدماتی وزارت بهداشت، می گذرد و مردم و بیماران چه مسیری را طی می کنند و حتی وزیر بهداشت می تواند مستقیم با مردم ارتباط برقرار کند و این یک پیشرفت قابل ملاحظه در ستاد وزارت بهداشت خواهد بود.

طریقت منفرد گفت: از همه مهمتر اینکه این دستاورد بزرگ می تواند به ما کمک کند که تلاش کنیم کرامت انسانها که بزرگترین سرمایه زندگی هر فرد است در مراکز خدماتی وزارت بهداشت حفظ شود و البته می دانیم که بیشترین دغدغه و معطلی مردم در بخشهای پذیرش بیمارستانهاست.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ما می دانیم که وقتی فردی از یک خانواده عمل جراحی دارد تمام اعضای آن خانواده از چند روز قبل استرس دارند اما یک دفعه قبل از عمل جراحی اعلام می کنند که عمل «کنسل» شده است حالا ممکن است پزشک نباشد یا وسایل نباشد یا هر مشکلی اما واقعاً چه کسی مسئول استرسی است که به فرد بیمار و خانواده وی وارد می شود.

وی گفت: اگر ما سیستمی داشته باشیم که از ستاد وزارت بهداشت بتوانیم این مسائل را ببینیم و برای رفع این مشکلات تصمیم بگیریم بسیاری از مشکلات مردم حل می شود.

طریقت منفرد افزود: حتی می توان امکان ارتباط مستقیم مردم و بیماران را با وزیر بهداشت از این طریق فراهم کرد، حالا من مثل آن مسئول سابق که در رسانه تلفن موبایل خودش را اعلام کرد که مردم با او تماس بگیرند و بعداً  نتوانست پاسخگو باشد،جرئت ندارم چنین وعده ای بدهم اما باید امکان ارتباط مردم با وزیر بهداشت فراهم باشد.

وی گفت: در مراکز اورژانس دهها نفر نشسته اند و به تلفنهای مردم جواب می دهند، چنین سیستمی می تواند در ستاد وزارت بهداشت هم وجود داشته باشد و مردم تماس بگیرند و نظرات خود را درباره مسیر خدمت گرفتن بدهند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: باید مطالبات مردم را پیگیری کنیم و هیچ مسئولی حق ندارد از زیر بار مطالبات به حق مردم شانه خالی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha