سلامت نیوز : یک فوق تخصص قلب کودکان گفت: مجرای شریانی باز یک بیماری قلبی مادرزادی است که در هر 2 هزار تولد یک مورد رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدحسین ارجمندنیا با بیان اینکه نوزاد قبل از تولد دارای مجاری شریانی در قلب است که باید به تدریج پس از تولد بسته شود، ادامه داد: شریان اضافه که بین آئورت نزولی و شریان ریوی وجود دارد در برخی از کودکان به دلیل نوع ساختمان بدن فرد بسته نمی‌شود که باید بلافاصله تشخیص داده و بسته شود تا فرد را دچار بیماری‌های قلبی و ریوی نکند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از روش‌های نوین درمانی مجاری شریانی باز به روش آنژیوگرافی بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان قم نیز این عمل برای نخستین‌ بار بر روی دختر بچه یک ساله در بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم با موفقیت اجرا شد.

فوق تخصص قلب کودکان بیمارستان شهید بهشتی قم تصریح کرد: در حال حاضر این بیمار پس از یک روز بستری در بیمارستان با حال عمومی مناسب و بدون عارضه خاصی ترخیص شد.

ارجمندنیا کاهش عوارض ناشی از بیهوشی جراحی قلب باز و مدت زمان بستری و هزینه کمتر برای بیمار را از جمله مزایای بستن مجاری شریان باز با استفاده از آنژیوگرافی بیان کرد و گفت: تا پیش از انجام این عمل در قم بیماران مجبور بودند با صرف هزینه‌های زیاد برای درمان به برخی از شهرهای دیگر مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha